سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

      مراسم تودیع و معارفه فرمانده حوزه بسیج امام سجاد (ع) پول کجوربرگزار شد.

در آستانه ی فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی مراسم تودیع و معارفه فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) پول کجور با حضور بخشدار کجور سیدنادر موسوی زاده ، فرمانده سپاه ناحیه نوشهر جناب سرهنگ علی رسولی و جمعی ازمقامات و مسئولین شهری در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش کجور  برگزار شد .

دراین مراسم بخشدار کجور در سخنانی به تبیین جایگاه ارزشمند بسیج در کشور پرداخت و گفت : بسیج عامل حفظ و بقای انقلاب اسلامی بوده و هست  و در همه عرصه هایی که نظام نیاز داشته ، با قدرت و انسجام حاضر گردیده است .

در ادامه آقای منوچهر نوری فر، به ارائه گزارشی از انجام اقدامات اجرایی در مدت فرماندهی خود پرداخت.

سپس آقای حسین صالحی مهر، به عنوان سرپرست  فرمانده حوزه بسیج امام سجاد (ع) پول کجور معرفی شد.

در پایان مراسم حکم سرپرست جدید اعطا و از زحمات آقای منوچهر نوری فر تقدیر و تشکر گردید.


اولین دیدار چهره به چهره فرماندار شهرستان نوشهر وهیئت همراه و بخشدار کجور و دیگر مسئولین شهرستانی و منطقه کجور درآبان ماه سال 90 درکجور با حضور مردم محلی راس ساعت 9 صبح روز جمعه برگزار گردید .

فرماندار نوشهر در دیدار چهره به چهره با مردم دهستان توابع کجور و 18 روستای زیرمجموعه آن که در مسجد صاحب الزمان روستای کجور برگزار شد با اشاره به مشکلات این بخش تلاش برای رفع محرومیت از کجور را از وظایف اصلی مسئولان عنوان کرد.

محمد علی قمی اویلی ابراز داشت: کجور به عنوان نگین البرز مرکزی باید بدرخشد و زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به این مهم در این بخش باید اجرایی شود.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: تسریع در روند احداث راه دسترسی نوشهر به کجور، برطرف ساختن مشکل آب شرب روستاها و اعمال مدیریت صحیح بر این بخش و دقت نظر در تخصیص اعتبارات لازم در راه‌های روستایی در کنار ایمن‌سازی راه‌ها و استفاده از علائم و استاندارهای لازم برای جاده‌ها از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلات سوخت مردم این منطقه بیان داشت: مشکل خاصی برای افرادی که از قبل ثبت نام شده‌اند وجود ندارد و شوراها و دهیاران نسبت به اطلاع‌رسانی به آن دسته از افرادی که هنوز اقدام خاصی در این زمینه نکرده‌اند اقدام کنند.

فرماندار نوشهر همچنین از توافق منابع طبیعی و شرکت شهرک‌های صنعتی برای واگذاری 200 هکتار زمین برای احداث شهرک صنعتی خسران در کجور خبر داد.

وی با اشاره به تمدن چندهزار ساله کجور آن را دارای نیروی انسانی توانمندی عنوان کرد که توانایی برداشتن کلمه محروم از این بخش دارند.

در پایان فرماندار شهرستان نوشهر در خصوص اهمیت کجور که برخوردار از سه نوع آب و هوای متغیر است افزودند: کجور مستعد این است که پایتخت گیاهان دارویی شود.

بخشدار کجور نیز از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش کجور را زیرساخت راه عنوان کرد.

سید نادر موسوی‌زاده همچنین با اشاره به ارتقای روستای پول به شهر ایجاد پلیس راهور و ارتقای پاسگاه آن را خواستار شد.
این مسئول تصریح کرد: عدم استعلام برای صدور پروانه، عدم پوشش کانال‌های تلویزیونی، ایرانسل و همراه اول در بسیاری از نقاط این بخش، تسهیل‌سازی در روند دریافت کالابرگ سوخت، عدم اختصاص اعتبارات سیل کینس و مشکل برق برخی از روستاها را از مهم‌ترین مشکلات این بخش عنوان کرد.

موسوی زاده این نوع دیدارها را حرکتی کم نظیر در کجور خواند وافزود : در آینده نیز با لطف خدا و همت مسئولین و مردم شاهد این دیدار چهره به چهره در زانوس رستاق و پنجک رستاق کجور نیز خواهیم بود.

 در ادامه علی سیاسرانی دهیار کجور ضمن بیان اهم درخواستها ومشکلات دهستان کجور خواستار حل و فصل آن توسط مسئولین شد که عبارتند از:

رفع مشکل کمبود آب شرب محلات کجور-بازسازی خرابی سیل اخیر کجور- احداث کتابخانه با توجه به آنکه چندسالی است زمین آن توسط خیری اهداء شده است- رفع مشکل عدم پوشش شبکه های تلوویزیونی- رفع مشکلات طرح هادی – مجهز کردن درمانگاه کجور به پزشک مجرب ومتخصص و اختصاص یک دستگاه آمبولانس به درمانگاه - تخصیص دادن اعتبار به جهت احداث اماکن ورزشی و تفریحی- عملیاتی شدن طرح آب بندان شهر کجوربه جهت اشتغال زایی آن- روکش آسفالت جاده اصلی کجور- نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده و گاردلیل به جهت تامین امنیت جانی مسافران – تهیه یک خودرو زباله به جهت حمل زباله و..

 در ادامه آقایان سنجرانی و کاوه مدیران ادارات جهادکشاوری و راه و ترابری درپاسخ به موارد مطروحه درحوزه مسئولیت خود قول مساعد دادند دراسرع وقت نسبت به پیگیری طرح ها و پروژه های نیمه اتمام اقدام نمایند.

 بهرام خداکرمی رئیس شورای اسلامی روستای انگیل کجور ضمن یادآوری تمامی مشکلات و خواسته های مردم دهستان کجور به سه نکته اساسی اشاره کردند و خواستار حل آن از جانب مسئولین شدند که عبارتند از :

حمایت همه جانبه از سرمایه گذارانی که می خواهند در کجور سرمایه گذاری کنند به جهت احداث کارخانجات و وموسسات بزرگ –سهل الوصول کردن وام بنیاد مسکن - ایجادطرحهای اشتغالزایی برای جوانان روستا

 در حاشیه ی این مراسم آنچه که قابل توجه بود علامت سوال بزرگی بود که ریاست اداره آموزش و پرورش کجور مقابل خود داشت و آن عدم مراجعه کننده به ایشان بود.

ریاست اداره آموزش و پرورش کجور  الیاس متاجی با توجه به این نکته که مراجعه کننده ای را در این دیدار چهره به چهره نداشت به بیان عملکردهای این اداره پرداختند که عبارتند از :

توافق نامه آموزشی با جمعیت هلال احمر به منظور گسترش آموزش های کمک های اولیه و مانورهای امداد و نجات - شناسایی  دانش آموزان ترک تحصیل کرده  - تعریف سایت در دورترین مدرسه کجور باهمکاری مدیر ممدرسه نیچکوه کجور- تقویت کلاسهای قرآنی در سطح منطقه - تهیه و خرید تجهیزات ورزشی و سایر امکانات رفاهی مدارس منطقه کجور- همکاری صمیمانه با کتابخانه مرکزی شهر پول به منظور ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی-تجمیع مدارس با ایاب و ذهاب رایگان-شناسایی افراد بیسواد به منظور ریشه کن کردن بیسوادی- توجه به کلاسهای ضمن خدمت همکاران خصوصا مقطع ابتدایی- تقویت آزمایشگاه مرکزی پول واقع در مجتمع امام خمینی (ره )پول به منظور بهره مندی کلیه دانش آموزان از وسایل آزمایشگاهی- توجه و تقویت انجمن اولیاء و مربیان و کلاسهای آموزش خانواده - همکاری با حوزه بسیج امام حسن عسگری(ع) کجور در برگزاری همایشها و برنامه های فرهنگی - توجه به طرح تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی

 


 اولین همایش سراسری شوراها و دهیاری های سراسر کجور با هدف آشنایی شوراها و دهیاری ها با نحوه اجرای طرح ملی سرشماری و نفوس و مسکن در کجور در شهر پول برگزار شد.

در این همایش بخشدار کجور درباره جایگاه و اهمیت شوراها و دهیاری ها اظهار داشت: اولین پل ارتباطی بین مردم و مسئولین شوراها هستند که باید در کنار این ارتباط با جلب  اعتماد مردم مشکلات آنها را برطرف کنیم و شوراها  و دهیاری ها باید همیشه این مهم را مورد توجه قرار دهند.

سید نادر موسوی زاده تصریح کرد: رضایت مردم رضایت خدا را در پیش دارد و حضور مسئولین در جمع شوراها و دهیاریها و مردم و پاسخگویی آنها به مردم از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

موسوی زاده گفت: به همه شوراها و دهیاری ها سفارش می کینم تا شرایط را در روستاهای خود به گونه ای فراهم آورند که اهالی روستا که در شهرهای دور و نزدیک ساکن هستند خود را در ایام طرح سرشماری به زادگاهشان کجور رسانده و در این طرح سرنوشت ساز برای کجور مشارکت نمایند.

  بخشدار کجور افزود:یکی دیگر از مواردی که شوراها باید آنرا مورد توجه قرار دهند اطلاع رسانی به مددجویان روستایی می باشد چرا که تاکنون هفتصد سهمیه تسهیلات به مددجویان روستایی کجور تعلق گرفت که فقط 200 سهمیه آن جذب شده است و 500 سهمیه دیگر راکد مانده است و این حق مددجویان روستایی است تا از آن بهره مند شوند. 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر در این همایش اظهار داشت: همه کشاورزان و بهره برداران روستایی کجور نسبت به ثبت نام در سامانه اینترنتی اقدام نماید تا بتوانند از تسهیلات و اعتبارات کشاورزی همچون دریافت سوخت برای ماشین آلات کشاورزی و خسارات ناشی از بلایای طبیعی استفاده کنند. 

میر حسین سنجرانی افزود: دریافت هرگونه تسهیلات و اعتبارات و خسارات منوط به ثبت نام در این سامانه می باشد و در غیر اینصورت دچار مشکل خواهند شد.

 فرماندار شهرستان نوشهر به نزدیک شدن زمان طرح سرشماری خانوار اشاره کرد و گفت: وجود آمار دقیق جمعیتی در طرح سرشماری به روند برنامه ریزی و تصمیم گیری دولت کمک می کند بطوریکه آمار دقیق تعداد خانوار و جمعیت در قالب طرح سرشماری دستیابی به افق 1404 را بسیار سرعت می بخشد.

محمدعلی قمی ادامه داد: بنابراین باید طرح سرشماری را در کجور جدی گرفت و از همه مردم کجور که در شهرها ساکن هستند درخواست می شود برای طرح سرشماری به روستاهای زادگاهشان در کجور آمده تا با شرکت در این طرح ملی آمار جمعیتی کجور بالا برود و در آینده شاهد ورود امکاناتی به مراتب بیش از این در کجور بوده تا شاهد شکوفایی و آبادانی بیشتر کجور باشیم. 

قمی یکی از راهها برای آبادانی کجور را تجمیع خدمات رسانی دانست و افزود: بسیاری از خدمات را می توان برای روستاهای کجور در قالب مجتمع انجام داد و این امر به خدمات رسانی سریعتر به روستاهای کجور کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 رئیس شورای بخش کجور در این همایش نیز اظهار داشت: شوراهای اسلامی و دهیاران در نوک پیکان خدمت رسانی هستند و بایستی با یک برنامه ریزی صحیح خدمت رسانان خوبی برای مردم باشند و این کار با شناخت اولویت های روستا و نظارت و پیشبرد پروژه های عمرانی امکان پذیر خواهد بود.

شهرام صادقی افزود: گام برداشتن در تحقق محرومیت زدایی که از تاکیدات دولت خدمتگزار نیز می باشد در سایه مشارکت مردم روستاها بدست می آید که شوراها دهیاران در این زمینه نقش موثری دارند. 

صادقی به تعامل شوراها و دهیاران در راستای خدمت رسانی و رفع مشکلات مجود در کجور پرداخت و گفت: مواردی مانند راههای پیشگیری از سرقت احشام در روستاها و چگونگی مقابله با اعتیاد و گسترش آن در سطح روستاها که متاسفانه در حال تبدیل شدن به یک مشکل اساسی است که باید نسبت به رفع تلاش بیشتری صورت گیرد.

  صادقی افزود: توجه به تشکیل کار گروه جهت مشخص نمودن زمینهای کشاورزی و زمین های قابل ساخت و ساز که زمینه اشتغال در منطقه را فراهم می آورد را از دیگر ضروریات در منطقه کجور دانست.

ضمن آنکه درپایان این مراسم از شوراها و دهیاران منطقه کجور که در کار خود پرتلاش تر ظاهر شدند با اهدای لوح تقویر تجلیل بعمل آمد.

 


      مراسم افتتاحیه شهرداری شهر جدیدالتاسیس پول کجور

عصر روز شنبه
16 مهرماه 90  طی مراسمی با حضور استاندار مازندران،مدیرکل امور شهری استانداری مازندران،دکتر محسنی نماینده مردم نوشهر و چالوس و کجور و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی،شوراها و دهیاران کجور و جمعی از مسئولین نوشهر و چالوس و کجور و مردم کجور ، ساختمان شهر جدیدالتاسیس پول کجور رسما افتتاح و به بهره برداری رسید.
امام جمعه نوشهر حجت‌لاسلام محمود مشایخ  در این مراسم  درباره شهر جدیدالتاسیس پول کجور گفت: اکنون در ابتدای راه شهرسازی در این شهر جدید هستیم بنابراین باید در ساخت این شهر دقت لازم صورت گیرد و خیابان‌‌ها و معابر آن بر اساس مهندسی لازم شهری و استانداردهای روز و مناسب با اقلیم جغرافیای این منطقه طراحی و ساخته شود تا در آینده مشکلی به وجود نیاید. نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نیز  اظهار داشت: نگاه دولتمردان از ابتدای انقلاب اسلامی به مناطق محروم و زیرساخت‌ها معطوف بود تا مردم در سایه این زیرساخت‌ها در آرامش و اسایش زندگی کنند. انوشیروان محسنی همچنین با اشاره به انتقال آب دیوچشمه، ایجاد پست مستقل برق و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای انتقال گاز به این بخش را از مهم‌ترین اقدامات برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این بخش عنوان کرد. مدیرکل امور شهری استانداری مازندران بیان داشت:
 ساختمان شهرداری پول به گونه‌ای طراحی خواهد شد که با فضای بافت طبیعی منطقه کجور همخوانی داشته باشد.سید یونس حسینی افزود: به هیچ وجه امکان ندارد در مجموعه شهرداری شهر جدیدالتاسیس پول کجور از کارکنان غیربومی استفاده شود و شهردار و تمامی کارکنان آن نیز الزاما باید ساکن پول کجور و بومی این منطقه باشد.
استاندار مازندران  سید علی اکبر طاهایی ضمن عرض تبریک و با اشاره به افتتاح و آغاز به کار شهرداری شهر جدیدالتاسیس پول کجور گفت: مهم‌ترین اصل در کار شهرداری پایبندی به قانون و ضوابط است و همواره نیز باید در چارچوب آن حرکت کرد تا موفق بود .

 


 
ثبت‌نام بیش از 1600 دانشجو در سامانه انتخاب دانشجویان نمونه کشور
 
دکتر مجتبی بذرافشان مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: از ابتدای زمان ثبت نام متقاضیان شرکت در انتخاب دانشجویان نمونه کشوری به صورت الکترونیکی، تا کنون بیش 1600 متقاضی ثبت نام کرده اند. 
به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر بذرافشان با اعلام این خبر گفت: مدارک شرکت کنندگان در این رقابت در مرحله اول در سطح دانشگاه و در مرحله نهایی در حوزه ستادی وزارت علوم مورد ارزیابی قرار میگیرد.
گفتنی است، متقاضیان برای شرکت در این رقابت دانشجویی  می توانند تا پایان مهر به سامانه الکترونیکی به آدرس http://www.msrt.ir/sites/ddstu/default.aspx مراجعه و ثبت نام نمایند.
 
 
                                         http://www.lisna.ir/  

 

                       عمو باران در جشن کودکان کجوری

به همت شرکت فرهنگی و هنری وحدت باران و با همکاری بخشداری کجور و استقبال کودکان و والدینشان  به مدت 2 ساعت شادی و نشاط برای کودکان کجوری و خانواده هایشان به ارمغان آورد ه شد.

مدیر عامل شرکت فرهنگی و هنری وحدت باران  در حاشیه ی این برنامه بیان داشت:  

هنر برای کودکان باید جایگاه ویژه تری را به خود بگیرد و این جایگاه باید توسط مسئولین شهری مورد حمایت قرار گیرد.

مرتضی فرخی با توجه به اهمیت نقش شادی و نشاط در کودک تصریح کرد: اجرای برنامه های هنری برای کودکان ایران  بخصوص در مناطق دور افتاده می تواند زمینه ساز نشاط و خودباوری در کودکان شود.

   از جمله برنامه‌های اجرا شده این جشن که به مناسبت هشتم اکتبر روز جهانی کودک در روز سه شنبه 19مهرماه  در سالن ورزشی پول کجور با حضور بخشدار کجور و سایر مسئولین شهری برگزار شده بود عبارتند از:

   بر پایی موسیقی، تن پوش عروسکی، برگزاری مسابقه ، دادن هدیه به کودکان و پذیرایی بود.

یادآور می شود اسداله رویانی و پیمان زکی پور در این برنامه ایفای نقش داشتند، ضمن آنکه آهنگسازی و صدابرداری این کار نیز برعهده شهریار خاکپور بوده است.همچنین در این برنامه آقای میلاد سیاه پشت یکی از خوانندگان موفق کجوری نیز که از اعضای این گروه می باشند به خواندن دو ترانه پرداختند.


                             اطلاعیه

              تحقق آرزوی شهروندان فهیم شهر پول

اینک بحول و قوه الهی و به برکت خون شهدای گرانقدر و همت مسئولین عزیز و مشارکت و همدلی شهروندان فهیم ، ارتقاء مرکز بخش کجور به شهر جدید پول اولین شهر کوهستانی بخش کجور را به ملت عزیز تبریک عرض نموده و به استحضار می رساند مراسم افتتاحیه شهرداری پول در تاریخ 90/07/16 ساعت30 /15 همزمان با مراسم میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با حضور استاندار محترم و مقامات کشوری و لشکری در شهر پول برگزار می گردد. بدین جهت از عموم ملت دعوت بعمل می آید شرکت نمایند .

           روابط عمومی دهیاری و شورای اسلامی شهر پول


               غبارروبی مزار شهدای کجور درهفته دفاع مقدس

  مراسم معنوی غبارروبی مزار شهدا که عصر روز پنج شنبه همزمان با سراسر کشور با حضور اعضای ستاد هفته دفاع مقدس کجور و مسئولان ادارای کجور برگزار شد .

در این مراسم، مزار شهدا عطرافشانی شد و یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

این مراسم، بصورت نمادین در تعدادی از روستاهای بخش کجور برگزار شد.

از سایر برنامه های انجام شده در این مراسم افتتاح تمثال مبارک سرداران شهید منطقه کجور در وروردی شهر پول و بازدید ازساختمان در حال ساخت پایگاه بسیج نیچکوه  کجور بود.

 در حاشیه این مراسم بخشدار کجور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا و امام شهدا و دو یادگار امام و همه ایثارگران عرصه جهاد و شهادت عنوان کردند:

اگر امروز اقتدار و بالندگی در کشور وجود دارد مرهون خون شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است واین وظیفه همه مسئولان و مردم را در پاسداشت خون شهدا و حفظ ارزش های نظام را دوچندان می کند و کمترین کاری که ما باید انجام دهیم انتقال فرهنگ جبهه و ایثار و شهادت می باشد و این میسر نمی شود مگر با تفکر بسیجی و تلاش جهاد گونه تا که مدیون خون شهدا نباشیم.

سید نادر موسوی زاده درمورد اهمیت گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس تصریح کردند: بنا به فرموده رهبر انقلاب که فرموده بودند: "امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست " هم اکنون وظیفه اصلی ما است تا از آرمان‌ها و اهداف والای شهدا پاسداری کنیم و در راستای ترویج و گسترش آن بکوشیم.

موسوی زاده سایر برنامه های هفته دفاع مقدس کجور را به شرح زیر اعلام کرد: مراسم صبحگاه مشترک-مراسم زنگ مقاومت-افتتاح نمایگشاه کتاب، عکس و پوستر شهدابا موضوعیت دفاع مقدس-مراسم محفل خاطره گویی با حضور یادگاران 8سال دفاع مقدس- مراسم تجلیل از نخبگان بسیجی- عضویت رایگان کتابخانه عمومی -برگزاری مسابقات فرهنگی و تیر اندازی- دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهدا- نشست سیاسی-گشت امنیتی- برگزاری همایش زن و نقش آفرینی در جنگ تحمیلی و...