سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 به گزارش لیزنا، دکتر جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: شاخص های تولید علم در رتبه بندی کشورها، دانشمندان و پژوهشگران، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، رشته های موضوعی و نشریات علمی یکی از عمده ترین شاخص هاست. در کشورهای پیشرفته جهان، که از بخش عمده ای از مقالات تحقیقاتی در فرایند تجاری سازی ایده ها و تحقیقات استفاده نموده و به ثروت و رفاه مردم می انجامد به عنوان معیار رشد و توسعه یافتگی نیز استفاده می شود.

 وی گفت: اکنون در هفته پژوهش و فناوری جا دارد که از آخرین اخبار تولید علم استفاده شود و به درجه پیشرفت علمی کشور نیز در مقایسه با سایر کشورها اشاره شود.

 وی یادآور شد: گرچه ماه پایانی سال میلادی رو به اتمام است اما بهتر است جهت رعایت دقت در بیان میزان تولیدات علمی ایران به سال 2012 میلادی بسنده کرد. با این حال به آمار سال 2013 نیز اشاره خواهم کرد.

 دکتر مهراد افزود: با تلاش و مجاهدت های علمی استادان و پژوهشگران در سال 2012 میلادی، میزان آمار تولید علم ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس 37037 مقاله بوده است. این رقم در سال جاری میلادی به بیش از 32000 مقاله رسیده که پس از ثبت و نمایه سازی نشریات معتبر بین المللی قطعا میزان تولیدات علمی ایران به بیش از رقم سال 2012 خواهد رسید.

 ایران با تولید 32084 مقاله در حال حاضر مقام 16 تولید علم جهان را در دست دارد.

 رئیس مرکز منطقه ای تصریح کرد: این تعداد مقاله نشان دهنده بخشی از فعالیت های علمی و تحقیقاتی پژوهشگران و اعضای هیات علمی جمهوری اسلامی ایران است. گرچه تلاش دولت محترم بر تجاری سازی علم استوار است اما باید به یاد داشته باشیم که در ملاقات هایی که با مقام معظم رهبری صورت می گیرد، رهبری معظم بر تولید علم نیز تاکید دارند و ضمن اشاره بر شتاب تولید علم می فرمایند: " مشارکت کشورما در پیشرفت علمی و تولید علم دردنیا بیش از 11 درصد است در حالی که ما بیش از 1 درصد مردم دنیا هستیم... این خیلی پیشرفت است. بنابراین بایستی کار کرد. و کار کنید، و فکر کنید. حتما تاثیر دارد."

 وی خاطر یادآور شد: در حالیکه ایران رتبه اول منطقه و 16 تولید علم جهان را در دست دارد کشورهایی مانند فدراسیون روسیه، سوییس،ترکیه و سوئد هر کدام به ترتیب با تولید 31425 مدرک، 30384 مدرک، 29396 مدرک و 26495 مدرک رتبه های 17، 18، 20،19 تولید علم جهان را در اختیار دارند.

 دکتر مهراد گفت: در همین بازه زمانی یعنی سال 2013 میلادی از کشورهای در حال توسعه و نوظهور علمی تنها هندوستان، کره جنوبی، برزیل و تایوان نسبت به جمهوری اسلامی ایران پیشی دارند.

 به گفته دکتر مهراد میزان تولیدات علمی هندوستان 81908 مدرک ( رتبه 7 جهان)، کره جنوبی 56178 مدرک (رتبه 12 جهان)، برزیل 43851 مدرک( رتبه 13 جهان) و تایوان 32770 مدرک ( رتبه 15 جهان) است.

 http://www.lisna.ir/Main/13739-ایران-با-32084-مقاله-هم-اکنون-مقام-16-تولید-علم-جهان-را-در-دست-دارد


 
اولین کارگاه یکروزه آموزش مقاله نویسی علمی ISI, ISC

اولین دوره کارگاه آموزش مقاله نویسی علمی ISI, ISC به صورت یک روزه در روز پنجشنبه مورخ 92/09/28 در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور توسط مجتمع فنی مهندسی به طرح برگزار خواهد شد. این کارگاه با هدف ارتقاء سطح ارائه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و سایر علاقمندان برای اولین در استان مازندران و در شهر نور با سطح بالا و عمومی برگزار خواهد شد.

متقاضیان می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این کارگاه مفید از طریق دفتر مرکزی مجتمع و سایر نمایندگی اقدام نمایند.

هرگونه اطلاعیه های بعدی از طریق همین وبگاه و یا توسط سامانه پیام کوتاه مجتمع فنی مهندسی به طرح به شماره 30006309000091 اطلاع رسانی خواهد شد.

 

http://behtarh.smu.ir/


 

خبرگزاری فرانسه درخبری از فروش گران ترین کتاب جهان به قیمت بیش از 14 میلیون دلار خبر داد .

به گزارش شفقنا این کتاب که عنوان گران ترین کتاب تاریخ و جهان را یدک می کشد روز سه شنبه در یک حراجی در نیویورک به مبلغ 14.2  میلیون دلار فروخته شد .

خبرگزاری فرانسه می افزاید: این کتاب که گران قیمت ترین کتاب جهان است در حراج ساثبی به این قیمت به فروش رفته است .

این کتاب که ترجمه مزامیر کتاب مقدس است ، زبور برگ بو نام دارد . زبور برگ بو توسط مهاجران راهب در کمبریج ماساچوست نوشته شده است . زبور برگ بو در 1640 صفحه در حراجی ساثبی لندن فروخته شد .