سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

   

5 کتاب ایرانی امسال هم در شمار آثار برگزیده کتابخانه بین المللی مونیخ قرار گرفت.

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کانون، نام  کتاب‌های "خاله سوسکه با کی ازدواج کرد؟" نوشته‌ی علی اصغر سید آبادی و "طوطی و بازرگان" ازمثنوی مولانا با تصویرگری فیروزه گل محمدی هر دو از انتشارات افق، "سه گلدان" نوشته‌ی احمد رضا احمدی از انتشارات کانون،"دوستی گم نمی شود دشمنی هم" از قصه‌های کلیله و دمنه با بازنویسی سید مهدی شجاعی از انتشارات نیستان و "جناب شغال رنگ ما را دزدیده" نوشته‌ی فرشته سرلک از نشر نظر در فهرست این آثار در مجموعه White Ravens 2011 ثبت شده است
کتابخانه بین‌المللی مونیخ ویژه نوجوانان با بیش از 50 سال سابقه‌ی فعالیت و دارا بودن بیش از شش‌صد هزار عنوان کتاب کودک ونوجوان به عنوان بزرگترین کتاب‌خانه تخصصی در حوزه ادبیات کودک ونوجوان در سراسر جهان از شهرت برخوردار است
.
این کتابخانه همه ساله با انتشار کاتالوگ White Ravens مجموعه‌ای از 250 عنوان از بهترین کتاب‌های جهان از 40 کشور را انتخاب و به همراه مشخصات و خلاصه ای از کتاب ـ که توسط متخصصان ادبیات کودک تهیه شده است ـ معرفی می‌کند.

  لیزنا


 

برگزاری جلسات مروجین سلامت در دو مدرسه وحدت و عصمت کجور

این جلسات باحضور ریاست اداره آموزش و پرورش کجور، انجمن اولیا و مربیان و معلمان و جمعی از دانش آموزان برگزار شد.

 الیاس متاجی ریاست اداره آموزش و پرورش کجوربا توجه به اهمیت برگزاری این جلسات جهت سالم سازی جسم و روح دانش آموزان  عنوان کردند : این هفته با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است اگرچه وزارت بهداشت متولی امر سلامت مردم است ولی هر سازمان و نهادی به سهم خودش وظیفه دارد به امر سلامت جامعه بپردازد.

ایشان از سلامتی به عنوان بزرگترین نعمت یاد کردند و تاکید کردند:

 هدف کلی بهداشت مدارس نیز باید تشخیص، تامین و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی و معنوی دانش آموزان و معلمان مدارس باشد.

 


  مجموعه خاطرات یک بچه‌ چلمن با عنوان اصلی The Diary of a Wimpy Kid توسط نشر حوض نقره در پنج جلد به چاپ رسیده‌ است.

 به گزارش لیزنا، این کتاب طی دو سال اخیر از پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک و نوجوان در سراسر دنیا بوده‌ است.

 کتاب مجموعه خاطرات یک بچه‌ چلمن، دفترچه‌ خاطرات نوجوانی جسور و شیطان به نام گریگوری هفلی است که با شیطنت‌های جذاب و خواندنی خود به مواجهه با دنیای اطراف خود و آتمسفر نوجوانی می‌پردازد: «یادتان می‌آید که می‌گفتم می‌ترسم یک آدم مزخرفی مچم را با این کتابچه و نوشته‌ی مسخره‌ی روی جلدش بگیرد و چه فکرها که در موردم نکند؟ خوب بالاخره امروز همین بلا سرم آمد.»

به تازگی فیلمی بر اساس این مجموعه با همین عنوان ساخته شده‌است. مترجم مجموعه «خاطرات یک بچه‌ی چلمن» سارا اسفندیارپور است. نشر حوض نقره این کتاب‌ها را با قیمت هر جلد 3600 تومان به بازار عرضه کرده‌است و جلد ششم این مجموعه نیز مراحل چاپ را می‌گذراند.

http://www.lisna.ir/


 باب پنجم: عشق و جوانی

حکایت1:

حسن میمندی را گفتند سلطان محمود چندین بنده صاحب جمال دارد که هر یکی بدیع جهانی اند چگونه افتاده است که با هیچ یک از ایشان میل و محبتی ندارد چنان که با ایاز که حسنی زیادتی ندارد؟ گفت هر چه به دل فرو آید در دیده نکو نماید.

هر که سلطان مرید او باشد                                      

گر همه بد کند،نکو باشد

 وانکه را پادشه بیندازد                              

کسش از خیل خانه ننوازد

 کسی به دیده انکار اگر نگاه کند           

نشان صورت یوسف دهد به ناخوبی

 و گر به چشم ارادت نگه کنی در دیو        

فرشته‌ایت نماید به چشم، کرّوبی

حکایت 2:

گویند خواجه‌ای را بنده‌ای نادرالحسن بود و با وی به سبیل مودت و دیانت نظری داشت با یکی از دوستان. گفت دریغ این بنده با حسن و شمایلی که دارد اگر زبان درازی و بی ادبی نکردی. گفت ای برادر چو اقرار دوستی کردی، توقع خدمت مدار که چون عاشق و معشوقی در میان آمد مالک و مملوک برخاست.

خواجه با بنده پرى رخسار             

چون درآمد به بازى و خنده

 نه عجب کو چو خواجه حکم کند    

وین کشد بار ناز چون بنده

حکایت3:

پارسایی را دیدم به محبت شخصی گرفتار نه طاقت صبر و نه یارای گفتار. چندانکه ملامت دیدی و غرامت کشیدی ترک تصابی نگفتی و گفتی:

کوته نکنم ز دامنت دست                   

ور خود بزنى به تیغ تیزم

 بعد از تو ملاذ و ملجائی نیست          

هم در تو گریزم ار گریزم

باری ملامتش کردم و گفتم : عقل نفیست را چه شد تا نفس خسیس غالب آمد؟ زمانی بفکرت فرو رفت و گفت:

هر کجا سلطان عشق آمد نماند         

 قوّت بازوی تقوی را محل

 پاکدامن چون زید بیچاره اى                 

 اوفتاده تا گریبان در وحل


 

پیشنهاد خواندن کتاب:

مثنوی معنوی اثری است که مولانا قرن ها پیش نگاشت اما چنان ویژگی هایی دارد که گذر قرن ها و هزاره ها، آن را کهنه و قدیمی نمی کند. خود مولانا در کتابش، در دفتر ششم معنوی چنین گفته است:

گرشدی عطشان بحر معنوی

فرجه ای کن در جزیره مثنوی

فرجه کن چنان که اندر هر نفس

 مثنوی را معنوی بینی و بس.

مثنوی معنوی را ناشران بسیاری برمبنای تصحیح های گوناگون، به اشکال مختلف منتشرکرده اند: از مجلدهای بزرگ ونفیس گرفته تا کتابهایی که دست گرفتن و خواندن آنها راحت تر است .،وحتی به شکل شش دفتر جداگانه در قطع جیبی هم منتشر شده است.هر کدام که برای شما دلپسندتر بود، می تواند آغازگرمسیرشما برای ورود به دنیای عرفانی مولانا باشد.،و البته از شرح های بسیاری هم که بر این کتاب نوشته شده ، برای درک بهتر آن مسی توانید بهره ببرید.


 

 سری جدید کتاب درخواستی اعضاء کتابخانه عمومی پول کجور

از سامانه ی" طرح کتاب من" 

در کتابخانه جهت استفاده ی مراجعان آماده سازی شده است.

این کتابها عبارتند از :

آزمون های جامع استخدامی    هوشیار خزایی

راهنمای آماده ساختن کتاب      میر شمس الدین ادیب سلطانی

دائرالمعارف دایناسورها        ترجمه مهدی ضرغامیان

مبانی مدیریت منابع انسانی    سید رضا جوادین

تربیت فرزند از نظر اسلام    حسین مظاهری

ذخیره و بازیابی اطلاعات   حمیدرضا مقسمی

اعراب القرآن الکریم        علی حاجی خانی

یک هلو و هزار هلو     صمدبهرنگی

تجسم شفابخش      خوزه سیلوا


 

وضعیت کتابخانه های ژاپن پس از سونامی

    زمین لرزه و سونامی 11 مارس ژاپن به کتابخانه های این کشور آسیب زد.  زمین لرزه 8.9 ریشتری روز جمعه  11مارس (20 اسفند) سواحل شمال شرقی ژاپن را لرزاند و موجب سونامی مرگبار در این  منطقه شد.

تصاویر زیر مربوط به فاجعه غم انگیز سونامی در ژاپن است که موجب آسیب به کتابخانه های این کشور شده است. این تصاویر توسط کتابداران و کارکنان کتابخانه های ژاپن گرفته شده است.

برای دیدن ادامه تصاویر مربوطه به آدرس زیر(منبع خبر) مراجعه فرمایید.

http://www.lisna.ir


 

دانش آموزان کجوری به اردوی راهیان نورجنوب اعزام شدند.

 به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش کجور دانش آموزان کجوری به جهت آشنایی با مناطق جنگی و شناخت اهداف دفاع مقدس 80 نفر از دانش آموزان پسر و دختر در دو مرحله از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند