سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

بازدید قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم از کتابخانه عمومی شهر پول
قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت و کجور در مجلس نهم به همراه هیئت همراه ازکتابخانه عمومی شهر پول بازدید کرد.وی در این دیدار اظهار داشت: تلاشهای بسیار خوبی در کتابخانه شهر پول صورت گرفته است و فضایی بسیار خوبی برای مطالعه در آن ایجاد شده است.وی افزود: افزایش عناوین کتاب در کتابخانه کجور قابل لمس می باشد و بنابراین در این باره تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.احمدی تصریح کرد: به زودی کلنگ کتابخانه کجور در جهت ارتقای سطح کتابخوانی مردم کجور به زمین زده خواهد شد  .در ادامه زینب خزایی پول مسئول کتابخانه ضمن خوش آمدگویی به احمدی و هیئت همراه عنوان داشت: کتابخانه، تنها نهاد فرهنگی در کجور است و بنابراین به جهت برخورداری از یک فضای آرامش دهنده ضروری است که نسبت به رفع محرومیت های این کتابخانه اقدام شود.وی افزود: اساسی ترین معضل، نداشتن یک فضای سبز در محوطه بیرونی کتابخانه است.خزایی تصریح کرد: شایسته است این سنت حسنه همیشه برقرارباشد و تمامی مسئولان شهرستانی که به کجور می آیند سری هم به جهت بازدید به این کتابخانه بزنند تا ضمن معرفی کتابخانه نسبت به رفع کمبودها نیز اقدام شود.لازم به ذکر است نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت و کجور در مجلس نهم به جهت تشویق اعضاء کتابخانه عمومی شهر پول اسامی  20 نفر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شهر پول را یادداشت نمود تا در اسرع وقت هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شود.همچنین مقرر شد با تامین اعتبار از طرف شورای بخش و شهرداری نسبت به ایجاد فضای سبز در خور توجه مراجعان کتابخانه ایجاد شود

 کار و تلاش رمز بقای یک جامعه است. برخلاف گذشته اکنون زندگی در شهرها بسیار پیچیده و به میزان زیادی متنوع شده است واین ویژگی در مسائل شهری گسترش ودگرگونی زیادی در حوزه مدیریت شهری بوجود آورده است. با توجه به شرایط خاص شهرجدیدالتاسیس پول، در تبدیل ظرفیت­های رفاهی، فرهنگی و خدماتی بالقوه به بالفعل نیاز است که ثابت قدم و پیشرو باشیم تا شاهد شهری زیبا و با نشاط باشیم.در این راستا به جهت اطلاع شهروندان ترتیب مصاحبه ای را با شهردارشهر  پول داده ایم که آنچه می­خوانید ماحصل  این گفتگوست.

 با سلام و عرض خداقوت

1-ضمن معرفی خود بفرمایید چه مدت است که به این سمت مشغول هستید.

اسدالله زالپولی ..از ابتدای تاسیس شهرداری به مدت تقریبی یکسال

 2-به نظر شما مهمترین مسئله شهری در شهر پول  چیست؟

 توسعه ی فرهنگ شهرنشینی و مطالعه زیرساختها

 3- با توجه به مسئولیتهای قبلی شما در شورای اسلامی ودر دوران مسئولیت  اخیرتان در بخش فرهنگی چه قدمهایی برداشته اید ؟

همانگونه که مستحضرید عنایت به اهمیت مسائل فرهنگی شهرداری در تمامی بخشها اجرای مراسمات و برنامه های متمرکز فرهنگی حضور فعال داشته و دشواری است اما چون به عنوان یک اهمیت بدان می نگریم خوش بین هستیم

 4-مهمترین فعالیت­های عمرانی در مدت تصدی شما چه بوده است؟

 جاده های بین مزارع _تخریب و تعریض معابر و هدایت آب های سطحی ایجاد جدول کانیو- تکمیل حمام عمومی – تملک 3 کیلومتر زمین بلوار – زمین ورزشی – مطالعه نقشه تفرجگاه صدانجیلی و درخواستهای متعدد از سازمان ها و....

 5-در زمینه تکریم ارباب رجوع چه تدابیری خاص جهت پاسخگویی سریع تر ارباب رجوع اندیشیده شده است؟

 ما در شهرداری شرایط خاصی داریم و ناگزیریم از یک نیرو با توجه به تخصص او کارهای زیادی در بخش های مختلفی ارائه کنیم و این ممکن است نظر ما را تا در مورد تکریم ارباب رجوع تامین نکند اما تدابیری اندیشیده شده که طرح تکریم ارباب رجوع قوی تر از گذشته انجام شود.

6-لطفاً آمار و ارقامی از شهر پول اعم از مساحت شهر، متراژ معابر، سطح فضای سبز و دیگر اطلاعات موردنیاز افکار عمومی را ارائه فرمائید؟

اطلاع دقیق بعد از مطالعه ی مشاوران در طرح جامع شهری منتشر خواهد شد.

 7- طرح­های مصوب زیادی مانند احداث بلوار،فضاسازی شهر،ساخت حمام، وضعیت آب شرب شهرو..درشهر مصوب شده است ، لطفاً فهرستی از آنها و اقداماتی که درخصوص اجرا شدنشان انجام شده بفرمایید .

طرح های شفاهی فراوانی ممکن است باشد اما طرحی عملی جهت اجرایی شدن نیاز به اعتبارات دارد و ماهم هنوز در جلسه کمیته برنامه ریزی شرکت داده نشده ایم.ان شالله خرداد ماه مژده ی تخصیص اعتبارات ملی جهت اجرایی شدن پروژه های فهرست شده اعلام می کنیم و درخصوص وضعیت آب شرب  به اطلاع می رسانم با قددرت تمام دفاع خواهیم کرد تا احدی از شهروندان با مشکل آب شرب مواجه نشود و آنچه که مورد توقع ماست استفاده صحیح از آبی  است که از عمق 120متری چاه و با هزینه های گزاف بدستمان می رسد.

  8- یکی از مشکلات اساسی مردم شهر پول (خاکی بودن معابر ) می باشد دلیل  نیمه کار ماندن آسفالت جاده های اصلی و عدم آسفالت جاده های فرعی  چه می باشد؟

با تلاش شورای اسلامی و مجموعه دهیاری وقت و شهرداری حدود 3 کیلومتر فضای عقب نشینی شده داریم که آماده ی اجرای طرح توسط بنیاد مسکن  می باشد.قابل ذکر است در سال 90-89هیچگونه اعتباری در کمیته برنامه ریزی شهرستان بر این امر اختصاص نیافته است .البته با پیگیری های بعمل آمده قرار است در سال 91اعتبارات قابل توجهی به این بخش اختصاص یابد.

  9-وضعیت روشنایی شهرومعابرعمومی چگونه می باشد؟این سطح روشنایی به چه صورت است؟

علی رغم محدودیتهای مالی تاکنون در کل سطح شهر مرمت و بازسازی و نصب چراغ (فاز شب) به ارزش 000/000/50ریال انجام شده است .

 10- آیا مرکز خدمات درمانی شهر پول در زمینه تامین وضعیت مناسب بهداشت درمان مردم خدمات قابل توجه ای ارئه خواهد داد؟این خدمات به چه صورت است؟

 خیر- وضعیت مطلوبی ندارد و نیاز به مدیریت واحد در سطح بخش دارد از ذکر جزئیات آن پرهیز می کنم.

11- در صورت امکان جاذبه های توریستی شهر پول را معرفی نمایید وبفرمایید در زمینه جذب توریست و گردشگر چه اقداماتی انجام داده اید؟

شهر پول از جاذبه ها ی توریستی زیادی برخوردار است ازجمله وجه تسمیه ،تاریخچه ، دشتهای پهناور وحاصلخیز،جنگلهای زیبا،پوشش گیاهی،کوههای فراخ، بناهای تاریخی و امامزادگان ،معماری خاص ، آئین و رسوم و...

  12-  در خصوص ساخت وسازهای غیر مجاز وبرخورد با متخلفین چه اقدامات خاصی انجام شده است؟

اخطاریه کتبی-جمع آوری و برخورد شدید مامورین-ارجاع به مقامات قضایی و آگاه کردن از تبعات آن از طریق آموزش فرهنگی و....

 13-باتوجه به اینکه یکی از مشغله ی اصلی جوانان اشتغال می باشد  در این راستا چه اقداماتی انجام داده اید؟

دست کوتاه و خرما بر نخیل، بیشترین دغدغه اینجانب جوانان هستند اما متاسفانه نگاه فرهنگی کشور نگاه غلطی است که تاثیرپذیری خود را از دست داده است .ضروری است که مطابق علم روز از فرآیند فرهنگی باید بهره جست و باید ضمن توجه وشناخت نیاز جوانان آنان را به سوی مسائل فرهنگی  سوق داد.

  14-معضل اصلی مردم شهرپول دسترسی نداشتن به نان با کیفیت مطلوب می باشد که سبب نارضایتی اکثریت شهروندان را بوجود آورده چه قولی به مردم در جهت رفع این مشکل می دهید.

از آنجائیکه درطرح هدفمندکردن یارانه  ها واحدهای خبازی حذف شده و سطح نظارت دقیقی نیز براین واحد وجود ندارد از وضعیت کیفیت نان ماهم رنج می بریم .البته در همین راستا مکاتبات زیادی انجام داده ایم حتی آیتم تشویق هم در نظر گرفتیم اما به نتیجه مطلوبی نرسیدیم.البته بنا داریم درصورت تکرار و ادامه نارضایتی با هدایت بخش خصوصی نسبت به تاسیس واحد خبازی اقداماتی را داشته باشیم.

 15-با شروع سال جدید اعتراضات مردمی در خصوص گرانی کرایه ماشین رفت و آمد به نوشهر و بالعکس افزایش یافته است آیا با صدور مجوز از پایانه ها این مبلغ افزایش یافته است؟ شما به جهت جلوگیری از تنش های مردمی و کنترل قیمت چه اقداماتی انجام داده اید؟

کنترل  مسافربری های بیابانی با شعاع بیش از 20کیلومتر در حوزه نظارت بخشداری و پایانه می باشد و ما گزارشات خود را ارسال نموده ایم. 

  16- آیا توانسته اید از نیروهای متخصص در شهرداری برخوردار شوید؟

نیروهای شاغل قعلی در رشته های خود متخصص هستند و از تلاش آنها تقدیر و تشکر می نمایم البته هنوز چارت جدید از سازمان شهرداری های استان واصل نگردیده است.

 17- چه توقعی از شهروندان پول دارید؟

انتقادصحیح و سازنده داشته باشند-از حق خود دفاع کنند-واقع بین باشند-توقعات خود را بر مبنای داشته هایشان طراحی کنند-همچنان در انجام کارها مطابق گذشته همکاری و مشارکت داشته باشند-به قوانین احترام بگذارند-و عرخواهی ما را در قصور انجام خدمات به بزرگی خود ببخشایند.

 با تقدیر و تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار اینجانب قرار دادید.


خطبه اول: امام جمعه  موقت بخش کجور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا خطیبی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نوشهر با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی به  استقامت در عمل تاکید نمود و خاطرنشان ساخت: استقامت و پایداری از جمله ویژگی ها ی انبیاء الهی و ائمه ی معصومین و بزرگان تاریخ بشریت است.خطیبی  موانع پایداری در دین رافراموشی یاد خدا،پیروی از هوا و هوس،پیروی از راه نادانان،دنیاطلبی،اختلاف و تنازع بیان نمود. محمدرضا خطیبی با قرائت آیه ی 30 سوره فصلت عنوان کرد:کسانى که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنها نازل مى‏شوند که نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتى که به شما وعده داده شده است." چه تعبیر جامع و جالبى که در حقیقت همه نیکى‏ها و صفات برجسته را در بر دارد، نخست دل به خدا بستن و ایمان محکم به او پیدا کردن، سپس تمام زندگى را به رنگ ایمان در آوردن و در محور آن قرار دادن . بسیارند کسانى که دم از عشق اللَّه مى‏زنند، ولى در عمل استقامت ندارند، افرادى سست و ناتوانند که وقتى در برابر طوفان شهوات قرار مى‏گیرند با ایمان وداع کرده، و در عمل مشرک مى‏شوند.ایشان افزود:استقامت به معنای اعتدال ،مقاومت دربرابر غیرخدا،پذبیرش صرلط مستقیم می باشد.

خطبه دوم: امام جمعه موقت بخش کجور در خطبه دوم به بیان مناسبتهای این هفته پرداخت.محمدرضا خطیبی از آغاز به کار فعالیتهای رسمی نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی  خبر داد و افزود: نمایندگان مجلس و به طور کلی مجلس شورای اسلامی دارای دو وظیفه اصلی هستند که عبارتند از:قانون‌گذاری و نظارت که که ضمن تبریک به آنان آرزوی موفقیت برای یکایک این نمایندگان نمود .حجت الاسلام خطیبی با تبریک میلاد حضرت علی(ع) 13 رجب که به نام پدر نامگذاری شده بیان داشت: با الگو پذیری از امام علی (ع) نسبت به احترام به والدین و توجهات خاص به همسرسفارش نمود.خطیب جمعه بخش کجور کجور با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و درود بر روح پرفتوح او تصریح کرد:امام بر گردن ما حق بزرگی دارد چراکه باعث عزت مندی ملت ایران شد. ایشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و قیام 15 خرداد 42 این روز را سرآغاز نهضت اسلامی ملت ایران دانست که امام عزیزمان و مردم آفریننده آن قیام الهی بودند.در پایان خطیب جمعه کجور از برگزاری نخستین مراسم اعتکاف در مسجد امام حسن عسگری (ع) پول خبر داد ودر مورد اهمیت ماه مبارک رجب و پیرامون اهمیت اعتکاف مطالبی بیان داشت.


امام جمعه بخش کجوربا اشاره به مناسبتهای روز و شهادت امام هادی (ع) پیرامون شخصیت امام هادی(ع) اظهار داشت:صرف نظر از نمونه‌های برجسته کرامات ایشان، در حوزه مقاومت در برابر استکبار و جریان حاکم جاعل و جاهلی مانند متوکل عباسی به صورت یک نماد و نمونه بزرگی نمایان شده است که موضع ولایت و امامت را در برابر نظام ناهنجار و مستبد مشخص می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندارلاشکی افزود: امام هادی‏(ع) برای تبیین جایگاه امامت و مشخص شدن منزلت پیشوایان معصوم ‏علیهم السلام یکی از آثار ماندگار خویش را به نام زیارت «جامعه کبیره‏» که یک دوره امام‏شناسی جامع و کامل می‏باشد، به شیفتگان معارف اهل بیت‏(ع) عرضه نموده است.

ایشان افزود:به گفته علامه مجلسی، این زیارت از نظر سند صحیح‏ترین و از جهت محتوی فراگیرترین زیارت‏ها نسبت‏به ائمه اطهارعلیهم السلام می‏باشد و در مقایسه با دیگر زیارت‏ها از فصاحت لفظ و بلاغت معنی و شان و منزلت والایی برخوردار است.

خطیب جمعه بخش کجور درباب اهمیت خواندن "زیارت جامعه کبیره" که درحقیقت بیانگر جایگاه امامت در تشیع است خاطرنشان ساخت: این زیارت راازشخصی به نام نخعی نقل کرده‌اند که گفت: به علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب عرض کردم:«ای فرزند رسول خدا، مرا گفتاری بیاموز که هر وقت خواستم هریک از شما را زیارت کنم همان سخن را درمحضرش بگویم.» پاسخ امام هادی چنین بود: «هر زمانی که به آستان (امامی رسیدی) در آنجا بایست و شهادتین را درحال غسل و طهارت بر زبان جاری کن، وقتی نگاهت به قبر افتاد نخست سی مرتبه الله اکبر بگو و چند قدم راه برو، البته با کمال وقار و آرامش بسیار، گام‌های خود را کوتاه بردار و بار دیگر بایست و سی مرتبه تکبیر را بر زبان جاری کن، سپس نزدیک قبر شو و این بار چهل مرتبه تکبیر بگو تا یکصد مرتبه کامل شود آنگاه او را با جملات زیر زیارت کن...».

خطیب جمعه کجور در فضیلت ماه رجب با ذکر روایت نبوی که می فرماید: ماه رجب ماه بزرگ خداست وماهى در حرمت و فضیلت به آن نمیرسد و قتال با کافران در این ماه حرامست و رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امّت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خشنودى بزرگ خدا گردد و غضب الهى از او دور گردد و درى از درهاى جهنّم برروى او بسته گردد.

امام جمعه بخش کجوردر خطبه دوم با گرامیداشت ماه مبارک رجب و همچنین عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع)، هتک حرمت به ساحت مقدس این امام همام توسط عوامل ضد اسلام و انقلاب را به شدت محکوم کرد.

حجت الاسلام جهاندار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بزرگداشت سالروز سوم خرداد و فتح خرمشهر به دلاوری‌های سردار شهید محمد جهان آرا و دیگر شهدای عملیات بیت المقدس درود فرستاد.

خطیب جمعه کجور در ادامه ضمن نقل فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با معظم له، خواستار تعامل بیشتر نمایندگان منتخب مردم در مجلس نهم با دیگر قوا شد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند تا به فکر حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود باشند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر در مصر تصریح کرد: هر نتیجه‌ای در این انتخابات حاصل شود، چه اخوان المسلمین اکثریت آراء‌ را به دست آورند و چه گروههای دیگر پیروز آن مردم مصر و مغلوب آن نیز دشمنان این کشور مثل آمریکا و اسرائیل غاصب هستند.

امام جمعه بخش کجور  با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: این کشورها با طول دادن مذاکرات می خواهند از ایران امتیاز بگیرند و ایران ثابت کرده که به هیچ عنوان اهل امتیاز دادن نیست و از حقوق ملت خود کوتاه نخواهد آمد و آنچه که مسلم است به نفع ایران تمام خواهد شد.



دومین نشست هم‌اندیشی فارغ‌التحصیلان و نخبگان کجوری با حضور بخشدار کجور  در محل  بخشداری کجور روز چهارشنبه عصر به مدت سه ساعت  برگزار شد.
این  نشست  در راستای توسعه ی پایدار کجور با جمعی از مجموعه  فارغ التحصیلان و نخبگان کجور بود که اخیرا در سایت بخشداری کجور طبق فراخوانی که اعلام شده بود در لینک مربوطه ثبت نام نموده بودند.
بخشدار کجور ضمن بیان نقش آفرینی فارغ التحصیلان و نخبگان کجور در عرصه ی توسعه ی پایدار کجوراظهار داشت: ظرفیتها و پتانسیلهای زیادی در منطقه ی کجور وجود دارد آنچه که ضروری است چگونگی استفاده از این ظرفیتها و اطلاع رسانی دقیق در این حوزه  و همچنین اشتغالزایی است که می توان در راستای آن به کجور خدمت نمود.
سیدنادر موسوی زاده به سفر استاندار محترم به همراه کلیه ی مدیران در روز 23 تیرماه سالجاری اشاره نمود و بیان داشت:برای اولین بار این ظرفیت برای منطقه ی کجور بوجود می آید آنچه که ضروری است به اطلاع همگان برسد داشتن طرح و برنامه های مدون پیشنهادی  است تا مردم کجور در راستای پیشرفت کجور  از این مقام مسئول خواستار پیگیری آن شوند تا به قابلیت اجرا برسد.   
بخشدار کجور  با اشاره به  سند توسعه‌  پنج ساله شهرستان نوشهرتصریح کرد: کجور در 10 بند اول سند توسعه پنج ساله شهرستان نوشهر قرار گرفته است .
سید نادرموسوی زاده  خاطرنشان ساخت: گازرسانی، احداث مجتمع آبرسانی، شهرک‌های صنعتی و توریستی،  ذخیره‌سازی آب‌های سطحی و ایجاد سد مخزنی در سند توسعه پنج ساله شهرستان نوشهر برای بخش کجور قرار گرفته است.
موسوی‌زاده با بیان اینکه دیدگاه وی فرامنطقه‌ای است، بیان داشت: برای آنکه از مشکلات روستاهای دور دست در کجور آگاه شوم در طول هفته چند بار به آن مناطق سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرارگرفته  و نسبت به رفع آن نهایت تلاش خود را نیز انجام می‌دهم.
حمید نیازی یکی  ازفارغ التحصیلان کجور  اظهار داشت: مجموعه ی  فارغ التحصیل و نخبه منطقه کجور هریک به نوعی بر پتانسیل ها و ظرفیت های راهبردی موجود در منطقه وقوف داشته و راهکارهای ساده و کم هزینه ای را در بهره گیری از این پتانسیل ها درمسیر رفع کاستی ها و توسعه پایدار منطقه داشته و دارند بطوریکه فارغ التحصیلان رشته های گوناگون دانشگاهی ونخبگان علمی، فرهنگی، دینی، ورزشی، اقتصادی و .... منطقه، بعنوان مهمترین و ارزشمندترین سرمایه منطقه کجور،حسب تخصص و تجربه اندوخته شده خود میتوانند در ارائه و پیاده سازی طرح های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ...در منطقه ایفای نقش نموده و به وظیفه خود در قبال رشد، توسعه و عمران پایدار منطقه جامه عمل بپوشانند .
نیازی با اشاره به بزرگترین معضل منطقه کجور (بیکاری) اشاره نمود و تصریح کرد: بیکاری و توسعه نیافتگی منطقه کجور به تناسب مناطق همجوار بعنوان یکی از معضلات این منطقه در بخش هایی قابل لمس بوده که امید است با حضور و مشارکت دهی هر چه بیشتر فارغ التحصیلان و نخبگان منطقه کجور در ارائه و نیز پیاده سازی طرحهای عمرانی بتوان بر آن فائق آمد.
حمید نیازی تاکید کرد: با فراهم سازی بستر های فرهنگی و فکری اشتغال زایی من جمله حذف تفکر استخدام شدن در سازمانهای منطقه کجور و به موازات آن اشاعه فرهنگ و تفکر  کارآفرینی، به یاری سازمانهای منطقه بالاخص بخشداری، زمینه را برای حضور کارآفرینان در صحنه توسعه پایدار منطقه کجور مساعد نمود.
حمید نیازی  امیداوارشد: سازمانها و اداراتی که فی الحال در شهر پول قرار دارند در تعامل و نیز به کارگیری همه نیروها وپتانسیل های انسانی و طبیعی منطقه کلیت منطقه را در مسیر توسعه پایدار در نظر داشته و برای توسعه و آبادانی منطقه کجور پذیرای تمامی فارغ التحصیلان و نخبگان منطقه آنهم تحت نظارت و حمایت بخشداری باشند و از هرگونه فعالیت موازی با "مجموعه فارغ التحصیلان و نخبگان منطقه کجور" که کلیت منطقه کجور را شامل گردیده است پرهیز نمایند و اجازه دهند که نظارت و نیز حمایت از " مجموعه فارغ التحصیلان و نخبگان کجور " چه در حوزه نام نویسی و چه در حوزه اطلاع رسانی و .... در اصلی ترین و مهمترین سازمان دولتی این منطقه که زیر نظر فرمانداری و استانداری و بالطبع وزارت کشور می باشد قرار گیرد تا از هرگونه انحراف و سوء استفاده مصون نگاه داشته شود .
وی  افزود: "بهاء دادن و به کار گرفتن افرادی که در کنار منافع اقتصادی خود در منطقه، به دنبال ادای دین خود به مردم دیار خود نیز هستند و می کوشند نام نیک خود را در کشاکش روزگار بر لوح تاریخ کجور نیز به ثبت برسانند امری معقول و شایسته است که امیدوار هستم این مهم به لطف و عنایت خداوند محقق گردد".

زینب خزایی یکی دیگر از فارغ التحصیلان منطقه کجور به نقش توانایی ها و ظرفیت های فارغ التحصیلان و نخبگان اشاره نمود و افزود: در هیچ جامعه ای نمی توان بدون فراهم کردن زمینه های مناسب برای فعالیت فارغ التحصیلان به سوی توسعه پایدار گام برداشت. دشواری های تحقق جامعه ی آرمانی  بر هیچکس پوشیده نیست با این حال با اتکا برموقعیت اعتبار و امکاناتی که روز به  روز برای کجور پیش بینی می شود گام برداشتن طبق برنامه در مسیر تحقق جامعه ی نمونه  بالاتر از این حرف هاست حتی به نظر اینجانب یک فریضه و یا یک الزام اساسی به حساب می آید .
خزایی درادامه افزود: بر این باور هستم که کجور با برخوردار بودن از یک تمدن و فرهنگ غنی و پیشینه ی تاریخی که سهم قابل توجهی در تعمیق و گسترش میراث فرهنگی علمی و فکری داشته است باید به سوی رشد و توسعه پایدار آن طور که شایسته است گام بردارد.
خزایی اذعان داشت:همه ی ما مستحضریم که فعالیت در مجموعه فارغ التحصیلان ونخبگان کجور بصورت داوطلبانه  وبا هدف مشارکت اجتماعی در توسعه و رشد و پایدار منطقه کجور هم برای فارغ التحصیلان یک نوع حرکت ابتکاری و هم برای منطقه قابل تحسین است.
وی لازمه ی یک نگاه فعال و آینده ساز حرکت بر پایه ی مدیریت چشم انداز دانست  و افزود:این نگاه تصویری  از آینده ی مطلوبی را ترسیم می کند که هرگز در اذهان مردم جای نگرفته است و این امر محقق نمی شود جز با نگاه مدبرانه ای بخشدار کجور و مجموعه ی فارغ التحصیلان و نخبگان کجورکه مطمئنم همواره یار و یاور این اهداف هستند .
 سعید جعفری نیز از فارغ التحصیلان کجوری با تکیه بر دانش تجربه افزود:استفاده مؤثر و اثربخش از زمان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای موفقیت در عرصه کار و زندگی است فراهم می آورد که  شامل مجموعه‌ای از مهارتها برای کنترل کردن و استفاده بهتر از زمان است که منجر به استفاده بهینه از زمان می شود.
ایشان با اشاره به اهمیت رویکرد فرهنگی در توسعه و آبادانی کجور افزود:از آنجا که با رهیافت‌های علمی و نظریات کارشناسان مستقل همسو بشویم  می‌توان فرصتی برای  جامعه فراهم آورد تا با استفاده از این فرصت و با رویکرد فرهنگی  به اصلاح ساختارهای موجود و تعریف و پی‌ریزی ساختارهای جدید در قالبی بومی و متناسب با مبانی فکری و هنجاری کشور خود پرداخت.
سعیدجعفری با اشاره به توسعه راهبرد دانش خاطرنشان ساخت: راهبرد دانش به عنوان عنصری پویا و زنده حکم لایه محافظی را دارد که مسیر هدایت پروژه را روشن می نماید و بایستی در وهله ی اول به تعیین راهبردها پرداخت که شالوده ی اساسی  موفقیت در این مجموعه ها را فراهم می آورد.
درادامه  پس از طرح و بیان دیدگاههای  سایر فارغ التحصیلان آقایان سعید جعفری، ابن‌علی چراغیان، داریوش خزایی، عقیل مقیمی، حمید نیازی و خانمها زینب خزایی پول وخدیجه ابراهیمی به‌عنوان اعضای هیئت موسس مجموعه فارغ التحصیلان و نخبگان منطقه کجور انتخاب شدند.
 

خطبه نماز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1391

امام جمعه بخش کجور در خطبه اول نماز جمعه این هفته  اظهار داشت:در پناه فراگیری کلام وحی و عمل به آموزه های دینی و قرآنی است که انسان می تواند به عزت و حقیقت برسد . حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندارلاشکی با ذکر آیه ی 61 سوره هود خاطرنشان ساخت: "او است که شما را از زمین   آفرید و آبـادى آنـرا بـه شـما واگذار نمود" از این آیه استنباط می شود وظیفه ی هر انسانی است که با سعی و تلاش در پی آبادانی زمین خود باشد.وی در ادامه با اشاره به اهمیت خدمت به خلق افزود: خدمت به مردم اهمیت زیادی دارد و همه مردم باید سعی کنند به دیگران خدمت کنند و مسئولان نیز باید همت کنند و خدمت به مردم را در دستور کار خود قرار دهند. امام جمعه بخش کجور از انتظار  به معنای آمادگی و زمینه‌سازی نام برد وتصریح کرد:

ما مکلّف به زمینه‌سازی جهت ظهور حضرت صاحب الامر(عج) هستیم و باید زمینه‌های ظهور امام زمان (ع) را فراهم کنیم که عدم حضور او از ماست و ما کوتاهی کرده‌ایم .
امام جمعه بخش کجور در خطبه های دوم نماز جمعه 29 اردبیبهشت ماه به توطئه های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی اشاره کرد و تمام مشکلات بشر خصوصا مسلمانان را ناشی از توطئه های استکبار جهانی دانست حجت الاسلام والمسلمین جهاندارلاشکی تلاش مذبوحانه آل سعود بر الحاق کشور مستقل بحرین به عربستان سعودی را ننگین دانست و آن را محکوم کرد و حمایت خود را اعلام نمود و خواستار حمایت همه جانبه ی مردم مسلمان شد.جهاندارلاشکی با اشاره به دور دوم مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 ، دور نخست این مذاکرات را با موفقیت چشمگیر ایران اسلامی همراه دانست و گفت : بعد از گذشت 9 سال از آغاز این ماراتن ، جمهوری اسلامی ایران با اقتدار ، حقانیت خود را اثبات کرد .حجت الاسلام جهاندار در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به اول خردادماه سالروز آغازمحاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا درسال 1359 تصریح کرد:امروز کشور و نظام اسلامی مان بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، تفاهم و همدلی  آحاد مردم و مسئولان است و باید همه ما آنچه در توان داریم برای حفظ و تقویت این وحدت و در راستای حمایت و صیانت از نظام جمهوری اسلامی بکار گیریم تا خدشه و صدمه ای به نظام وارد نشود.گفتنی است : نمازگزاران بعد از نماز دشمن شکن جمعه همصدا با فریاد شعارهایی طرح ننگین آل سعود نسبت به الحاق کشوربحرین به عربستان را محکوم کردند.


بسمه تعالی

خطبه های نماز جمعه 22اردیبهشت ماه

خطبه اول: امام جمعه بخش کجور در خطبه ی اول این هفته نماز جمعه پس از سفارش به تقوای الهی عنوان کرد: مهم ترین راه های برون رفت از گناه توبه و استغفار از درگاه خداوند می باشد. حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندارلاشکی استغفار را به معنای درخواست پوشش و گذشت و آمرزش بیان نمود و افزود: واژه ی استغفاردر اصطلاح قرآنی به معنای درخواست زبانی یا عملی آمرزش و پوشش گناه از خداوند به هدف مصونیت از آثار به گناه و عذاب است. ایشان با ذکر آیاتی از قرآن که به مسئله استغفار پرداخته است و ارزش و جایگاه و اهمیت آن را نشان داده است افزود:انسان از خدا می خواهد که وی را ببخشد و در حق وی گذشت نماید و او را به رحمت خود پوشش دهد. جهاندارلاشکی با اشاره به دعای 45 از صحیفه ی سجادیه که به دعای وداع ماه مبارک رمضان مشهور است خاطرنشان ساخت:خداوند در بخشش را به روی بندگانش گشوده است انسان گناهکار اگر از روی اخلاص به درگاه خداوند توبه نماید خداوند گناهان اورا محو می نماید و اورا در بهشت برین واردمی نماید.ایشان در ادامه با ذکرضرب المثل "توبه گرگ مرگ است" نیز خاطرنشان ساخت:تاخیر انداختن توبه خود گناهی نابخشودنی است، بنابراین گناهکاران باید در انجام توبه شتاب ورزند.

خطبه دوم: امام جمعه بخش کجور در خطبه دوم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، در مورد مقام شهید مرتضی مطهری افزود:مطهری مرتضی بود او مورد رضایت خداوند بود و روح و قلمش پاک ومطهر بود.حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با معلمان سراسر کشور در خصوص سخنانش در رابطه با اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش  تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به جهت تبیین جایگاه رفیع و نقش بی بدیل معلم در پایه ریزی جامعه ای مبتنی بر فضیلت های انسانی و علم و دانش ضروری است..

امام جمعه بخش کجور با اشاره به امضای پیمان استراتژیک بین امریکا و افغانستان بیان نمود: این سند درواقع سند راهبردی ده ساله است که هدف اوباما در واقع بیشترمنفعت شخصی است.

 

 


                       محمدعلی قمی اویلی : شهید مطهری با شناخت مقتضیات زمان به مبارزه با ملحدین پرداخت.

 مراسم تجلیل از معلمان نمونه   کجور روز دوشنبه  در سالن ورزشی پول با حضور فرماندار شهرستان نوشهر محمدعلی قمی اویلی، رئیس اداره قرآن و نماز و عترت اداره آموزش و پرورش مازندران حاج آقا کاوه و سایر مسئولین شهری پول کجور و با هنر نمایی (آقای محمدجونیان، سیدکاظم حسینی ) وبا همت بخشداری کجور،شهرداری پول و اعضای شورای شهر پول و.. برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجور با تبریک مقام معلم، هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از مقام والای معلم دانست.

الیاس متاجی با یادآوری تدوین سند تحول و راهبردی آموزش و پروش با هدایت مقام معظم رهبری با هدف تبیین آموزش و تربیت صحیح، تأکید کرد: معلمان باید خود تحولی را در راستای سند شروع کنند به طوری که همانند طراحان سند تحول، این سند را بشناسند.

متاجی خاطرنشان ساخت:تعلیم و ترییت صرفا به اداره مدرسه خلاصه نمی شود بلکه هدف تعلیم و تربیت به تعالی رساندن نیروی انسانی و ترویج تفکر الهی  است.

ایشان مدرسه را یک   کانون و نهاد مقدس فر هنگی خواند و از معلم به عنوان یک شخصیت فر هنگی یاد کرد و   افزود: معلمان باید با آگاهی کامل از محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به   مطالبات جامعه بر اساس این سند پاسخ گویند  .

الیاس متاجی تکریم مقام معلم را کرنش در برابر خداوند دانست وافزود: کار معلم کار مذهب است ،تمرین عرصه ی آزادی است، انتقال دانش و تجربه است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجور ارتقای سطح خدمات رفاهی برای معلمان*-توسعه ی آموزش فنی حرفه ای و کاردانش *-توسعه مهارتهای زندگی با تشکیل کلاسهایی با این مضمون در راستای سندتحول بنیادین*-زمینه سازی جهت افزایش مشارکت خانواده *-شناسایی نخبگان ، ساماندهی و سازماندهی همراه با کیفیت نیروی انسانی *-برپایی و توسعه کلاسهای هوشمند*-ترویج فرهنگ نماز بارویکرد پیوند مدرسه و مسجد و...را از جمله سیاست های کلی اداره آموزش و پرورش کجور عنوان نمود.

رئیس اداره قرآن و نماز و عترت اداره آموزش و پرورش مازندران با معرفی کتاب رمز موفقیت استاد مطهری تصریح کرد:استاد شهید مرتضی مطهری یکی از بارزترین , موفق ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر جدید است که در گستردگی ‏فکر , درک زمان , شناخت مسائل فکری , توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی سرآمد هم عصران خویش بود  .

ایشان افزود:استاد مطهری همه افکار و علوم خود را بر پایه قرآن‌ بنا کرد، وی شخصیتی بود که توانست علوم مورد نیاز انسان‌ها را از قرآن‌ استخراج کرده و با زبان روز در اختیار تشنگان معارف قرآن قرار دهد.

حاج آقا کاوه افزود: شهید مطهری برای همه سنین و انسانها قلم زد و از این رو اندیشه‌های وی در تمامی ابعاد جامعه رسوخ کرده است  . 

حاج آقا کاوه در مورد حالات خاص ایشان تصریح نمود:شهیدمطهری در طول عمر برای پدر و مادر احترام خاصی قائل بود.مطهری یک مرد اهل عبادت , تسویه , تزکیه اخلاق و روح بود . از روحیه ای بسیار قوی برخوردار بود. او نزد ارباب زر و زور , خضوع نمی ‏کرد , و تا امکان داشت , اظهار حاجت نمی کرد و در جمع مال و ثروت دنیا حریص نبود. مساله ای که در زندگی استاد مطهری وجود داشت این بود که همیشه می خواست نامش مخفی باشد و این دلیلی بود بر خلوص ‏نیت ایشان و دوربودن از ریا , چرا که معتقد بود , کار باید انجام شود , حال به اسم هرکس , مهم هدف ماست که باید به آن ‏برسیم .

فرماندار شهرستان نوشهر نیز با حضور در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام معلم و استاد مطهری گفت: در طول تاریخ اندیشمندان زیادی بودند که در یک علم صاحب قدرت بودند اما استاد مطهری در تمامی جنبه های علوم انسانی صاحب قدرت و تفکر بودند  .

قمی اویلی اظهار کرد: شهید مطهری از رتبه علمی و جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار بود که این افتخار را نصیب خود کرد که امام راحل در مورد او فرمود"مطهری پاره تن من بود".

 ایشان با اشاره به شخصیت علمی و مبارزاتی شهید مطهری تصریح کرد: از مهمترین خصوصیات شهید مطهری این بود که فرزند زمانه خویش بود و با شناخت مقتضیات زمان در سه عرصه به مبارزه با التقاط، الحاد و تحجر پرداخت.

 قمی با بیان خصوصیات بارز شهیدمطهری تصریح کرد:شهید مطهری یک عالم و عامل و زمان‌شناس بود و در واقع یکی از محسنات شهید مطهری این بود که زمان را خوب می‌شناخت و متناسب با زمان و شرایط سخن می‌گفت و توجه به کتاب‌های ایشان ما را به این امر واقف می‌کند و امروز نیز همان جریانات ادامه دارد.

فرماندار نوشهربه نقش تاثرگذار و مفید معلمان اشاره کرد وخاطر نشان ساخت:با توجه با تهاجمات فرهنگی و تهدیدات نرم که از جانب دشمنان انقلاب اسلامی گریبان گیر نوجوانان و جوانان ما می باشد احیای فرهنگ سازی توسط معلمان ضروری بنظر می رسد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از معلمان نمونه منطقه کجور تجلیل شد.


امام جمعه بخش کجور در خطبه ی اول این هفته نماز جمعه پس از سفارش به تقوای الهی از راه های برون رفت از گناه سخنانی ایراد فرمود و تصریح کرد: مهم ترین راه های برون رفت از گناه توبه و استغفار از درگاه خداوند می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندارلاشکی استغفار را به معنای درخواست پوشش و گذشت و آمرزش  بیان نمود و افزود: واژه ی استغفاردر اصطلاح قرآنی به معنای درخواست زبانی یا عملی آمرزش و پوشش گناه از خداوند به هدف مصونیت از آثار به گناه و عذاب است.

ایشان با ذکر آیاتی از قرآن که به مسئله استغفار پرداخته است و ارزش و جایگاه و اهمیت آن را نشان داده است افزود:انسان از خدا می خواهد که وی را ببخشد و در حق وی گذشت نماید و او را به رحمت خود پوشش دهد.

جهاندارلاشکی با اشاره به دعای 45 از صحیفه ی سجادیه که به دعای وداع ماه مبارک رمضان مشهور است خاطرنشان ساخت:

خداوند در بخشش را به روی بندگانش گشوده است انسان گناهکار اگر از روی اخلاص به درگاه خداوند توبه نماید خداوند گناهان اورا محو می نماید و اورا در بهشت برین واردمی نماید.

ایشان در ادامه با ذکرضرب المثل "توبه گرگ مرگ است" نیز خاطرنشان ساخت:تاخیر انداختن توبه خود گناهی نابخشودنی است، بنابراین گناهکاران باید در انجام توبه شتاب ورزند.

 امام جمعه بخش کجور در خطبه دوم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، در مورد مقام شهید مرتضی مطهری افزود:مطهری مرتضی بود او مورد رضایت خداوند بود و روح و قلمش پاک ومطهر بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با معلمان سراسر کشور در خصوص سخنانش در رابطه با اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش  تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به جهت تبیین جایگاه رفیع و نقش بی بدیل معلم در پایه ریزی جامعه ای مبتنی بر فضیلت های انسانی و علم و دانش ضروری است.

امام جمعه بخش کجور تاکید کردند: طبق فرموده ی مقام معظم رهبری لازمه ی اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، برنامه ریزی دقیق و تهیه نقشه راه و عمل به آن، تا رسیدن به اهداف تعیین شده، است.

امام جمعه بخش کجور با اشاره به امضای پیمان استراتژیک بین امریکا و افغانستان بیان نمود: این سند درواقع سند راهبردی ده ساله است که هدف اوباما در واقع بیشترمنفعت شخصی است.


 

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، روز 12 اردیبهشت افتتاح می شود و در روزهای 13 تا 23 اردیبهشت ماه برای بازدید عموم باز است.

برای ورود به  سامانه ی ثبت نام کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب داخلی (ویژه دانشجویان) کلیک نمائید:http://tibf.net