سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 خطیب جمعه موقت شهر پول در خطبه اول نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته (28/11/90)در باب اهمیت تقوا با بیان روایات و احادیثی از ائمه معصوم به سخنرانی پرداختند و تصریح کردند:

تقوا همان انجام واجبات و ترک محرمات است.

حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا رضا خطیبی با ذکر این حدیث از امام جعفر صادق که می فرمایند:

همه علم مردم را در چهار چیز یافتم : اول اینکه پروردگار خود را بشناسی . دوم اینکه بدانی با تو چه کرده ، سوم اینکه بدانی او از تو چه خواسته است . چهارم اینکه بدانی چه چیز تو را از دینت خارج می کند .،

خاطر نشان ساخت:رسالت انبیا نجات انسان ها از گمراهی و ضلالت بوده است و آنچه حائز اهمیت است گمراه نماندن انسان در دین است.

حجت الاسلام والمسلمین خطیبی یکی از وظایف منتظران در عصرغیبت  را خواندن دعاهای وارده و دعا برای تعجیل در ظهور صاحب الزمان دانست و این دعا را که از طریق معصومان وارد شده را عنوان کرد:اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک. اللّهم عرفنی نبیک فانک ان لم تعرفنی نبیک لم اعرف حجتک. اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرّفنی حجتک ضللت عن دینی؛
پروردگارا! خود را به من بشناسان که اگر خود را به من نشناسانی، نمیتوانم پیغمبرت را بشناسم. پروردگارا! پیغمبرت را به من بشناسان که اگر پیغمبرت را به من نشناسانی، نمیتوانم حجت تو را بشناسم. پروردگارا! حجت خود را به من بشناسان، که اگر حجت خود را به من نشناسانی، دین خود را از دست میدهم، و گمراه خواهم شد".

خطیب موقت جمعه شهرپول بر حسب این داین دعا مهدی شناسی  را دروازه ی ورود به معرفت خدا و رسول خدا دانست .

ایشان در مورد ضرورت مهدی شناسی حدیث دیگری را عنوان کرد:«مَن مَاتَ وَ لَم یَعرِف إِمامَ زمانِهِ مَاتَ میتَه جاهِلِیَّه؛ پیامبر اعظم: هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد, به مرگ جاهلیت مرده است.»

امام جمعه موقت شهر پول در این مورد نیز افزود: تهاجم فرهنگی در قالب عرفان های کاذب بسیار زیاد است و تنها راه مقابله با آنها را توسل به اهل بیت و تاسی از ولی امر مسلمین که عامل تضمین کننده انسان از انحرافات است را برشمرد.

حجت الاسلام  خطیبی طی سخنانی در خطبه دوم، ضمن دعوت همه به تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: شرط قبولی اعمال و عبادات، تقواست وتقوا به تعبیر قرآن برای انسان بصیرت می آورد.

امام جمعه موقت شهر پول ارتقاء روستا ی پول به شهر و برخوردار شدن از امام جمعه و برگزاری نماز جمعه در شهر پول را به شهروندان تبریک گفت و این توفیقات را ازبرکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب دانست.

ایشان نماز جمعه را نماز وحدت خواند و افزود: نماز جمعه را قدر بدانید که نماز جمعه برای همه ی مردم است و در انحصار کسی نیست. ایشان با قرائت تشکر ولی امر مسلمین از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22بهمن عنوان کرد:علاوه بر تجلی وحدت و همدلی، این همایش تبلور عظمت، صلابت، اقتدار، و شکوه مردمی در این مراسم بود که مردم موقع شناس ایران توطئه دشمن را باردیگر خنثی کردند.

امام جمعه موقت شهر پول ضمن اشاره به موفقیت های هسته ای اخیر دانشمندان ایرانی یادی از شهدای هسته ای ایران نمودند و بر روان پاکشان درود فرستادند.

ایشان در رابطه با مسئله انتخابات نیز سخنانی بیان نمودو افزود:وظیفه ی همه ی ماست که با حضور حداکثری خود در این دوره از انتخابات نیزحضور پرشوری داشته و مشت محکمی بر دهان ابرقدرتها بزنیم.     رضا خطیبی  مهمترین معیار کاندیدای اصلح را ولایت‌مداری عنوان کردند و افزودند: باید از روی بصیرت و آگاهی دست به انتخاب بزنیم تا بتوانیم مجلسی قوی و ولایی برای  پیشبرد اهداف نظام و انقلاب بسازیم .

ایشان خطاب به نامزدهای انتخاباتی نیز افزودند:نامزدها در عرصه انتخابات منافع ملی را باید در نظر بگیرند. ایشان حضور در انتخابات و انتخاب اصلح را یک تکلیف الهی دانستند وتصریح کردند: ملاک تشخیص درست کاندیدها با نگاه تعصبی و حذبی نباشد بلکه با نگاه دینی همراه باشد.  


  حضور مردم شهرپول در راهپیمایی 22 بهمن ماه

 مسئولا ن ادارای و مردم شهر پول همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی 22بهمن  در زیربرف وباران با شعارهای (( مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل- -مرگ برضدولایت فقیه- خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست- ای رهبر آزاده آماده ایم، آماده ایم )) مسیر مسجد امام حسن عسگری(ع)  به سمت  اداره آموزش و پرورش منطقه کجور را پیمودند.

 حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی امام جمعه شهر پول سخنران این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم، به نتایج ودستاوردهای حضور حماسی مردم در 22 بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: احیای اسلام، تثبیت خودباوری، بی‌اثر بودن تحریم‌ها، استقامت و پیمان مجدد با خون شهیدان ،امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، همت بلند مردم در ادامه راه تا رسیدن به قله پیروزی از مهمترین پیام‌های حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به شمار می‌رود.

 ایشان  حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن را عامل دلگرمی برای سایر کشورهای اسلامی برشمرد و افزود: وقتی کشورهای منطقه مشاهده می‌کنند ایران اسلامی بعد از 33 سال با وجود کارشکنی‌ها و دشمنی‌های گوناگون،‌‌ باشور و نشاط مضاعف در صحنه حضور دارد، این امر باعث الگو گرفتن آنها خواهد شد.

امام جمعه شهر پول ضمن  اشاره به آیه ی 41 سوره ی عنکبوت که  آمده است: سست ترین خانه ها خانه ی عنکبوت است بیان کردند: سید حسن نصرالله چه بجا گفت که اسرائیل از خانه عنکبوت نیز سست تر است.

ایشان افزودند: آری این اسرائیل است که در حال نابودی است و خدا خود دشمنان خود را نابود می کند.

 پس از خواندن قطعنامه با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل پرچم های این دو مزدور به آتش کشیده شد.


      خطیب نماز جمعه شهر پول:

حضور در نماز جمعه فرصت مناسبی برای فراهم کردن توشه آخرت است.

بخشدار کجور سید نادر موسوی زاده پیش از شروع خطبه های نماز جمعه شهر پول پس از تقدیر و تشکر ازستاد موقت استقبال از امام جمعه و تمامی مسئولان استانی،شهرستانی و محلی و مردمی که در برگزاری مراسم استقبال نهایت همکاری را داشتند در خصوص اهمیت و جایگاه نماز جمعه عنوان کردند:نماز جمعه یک سنگر تاثیرگذارو پربرکت است که پس از سی وسه  سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این برکت شامل مردم کجور نیز شده است و ازنمازگزاران خواست  که در روزهای جمعه با حضور پررنگ خود این سنگر را بیش از پیش تقویت کنند.

موسوی زاده ضمن دعوت از مردم جهت راهپیمایی 22 بهمن  ماه مسیر راهپیمایی را از مسجد امام حسن عسگری (ع) به سمت اداره آموزش و پرورش کجور بیان کرد و خواستار حضور فعالانه مردم همیشه در صحنه شد.

 امام جمعه شهر پول حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندارلاشکی در خطبه اول نماز جمعه شهر پول کجور ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و پیروزی انقلاب اسلامی در مورد ویژگی‌های پیامبراکرم (ص) به ایراد سخن پرداخت و خوش اخلاقی را ازجمله  ویژگی‌های شاخص پیامبر اکرم (ص) معرفی نمود وافزود: بیشترین معضلات و مشکلات اجتماعی که گریبانگیر همگان است سوء اخلاق بعضی از انسان هاست. ایشان الگو پذیری از امامان معصوم را عامل بسیار مهمی در سازندگی انسان ها دانست.

حجت الاسلام والملسمین یزدان جهاندارلاشکی در قسمت دیگری از خطبه به اهمیت تقوا اشاره و عنوان کردند:  بهترین وسیله ای که در سفر سرنوشت ساز آخرت می توان با خود همراه ساخت، و از آن برای عبور از گردنه های هولناک حیات پس از مرگ یاری جست، وسیله بسیار کارآمد تقواست، و حضور در نماز جمعه نیز فرصت مناسبی برای فراهم کردن توشه آخرت است.

امام جمعه پول کجور در رابطه با احسان به والدین که یک  تکلیف الهی است به رعایت احترام والدین اشاره کردند و افزودند: حتی کوچکترین حرفی از زبان فرزندان در ناراحت کردن والدین عواقب اخروی و دنیوی زیادی در پی خواهد داشت.

جهاندار لاشکی در خطبه دوم پس از سلام و درود به روح پر فتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و ادای احترام به خون پاک شهیدان با اشاره به بیداری اسلامی که در کشورهای اروپایی صورت گرفته‌، خاطرنشان ساخت:

علاوه بر بیداری اسلامی که در کشورهای مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن صورت گرفته و برخی از این کشورها توانسته‌اند علیه دیکتاتورهای کشور خود پیروز شوند، این بیداری در کشورهای اروپایی نیز فراگیر شده و یقینا پیروزی با مردمی است که به صحنه آمده‌اند و نمونه بارز آن همین جنبش وال‌استریت است که الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم و تهدید دشمن به جنگ چیز جدیدی نیست یادآور شد:

دشمن تهدید، تخریب و تحریم کرد اما بحمدالله بقول امام راحل نتوانست هیچ غلطی بکند و ملت ما نشان دادند که تا پای جان از سرزمینشان دفاع خواهند کرد.

 ایشان در پایان متذکرشدند: راهپیمایی پر شور مردم نشان خواهد داد که مردم دشمن ستیز و دشمن شناس هستند و خواستار حضور پرشور مسئولان و مردم در راهپیمایی 22بهمن شدند تا با حضور گسترده ی خود  مشت محکمی بردهان ابرقدرتها و مستکبران جهانی بزنند.

  


         برگزاری جشن انقلاب در کجور

 همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر جشن بزرگ انقلاب با هماهنگی بخشداری کجور،اداره آموزش و پرورش کجور و سایر ادارت با حضوراعضای ستاد دهه فجر، جمعی از مسئولان اداری و دانش آموزان مدارس کجور و با هنرنمایی گروه هنری آواز تهران در سالن باشگاه ورزشی پول کجور برگزار شد.

امام جمعه شهر پول سخنران این مراسم گفت: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است و مردم ایران باید قدر این انقلاب را بدانند. وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی باعث بیداری اسلامی ملت های ستم دیده در سرتاسر دنیا به ویژه کشورهای اسلامی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی با اعلام اینکه  حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سبب یاس و نا امیدی دشمن می شود خواستار حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن ماه شدند.جهاندار لاشکی افزود:مردم و به ویژه دانش آموزان امروز باید با حضور خود در صحنه های مختلف به ویژه راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر دشمنان انقلاب و نظام را مایوس کنند.

امام جمعه شهر پول حاج یزدان جهاندار از دانش آموزان به عنوان کسانی که مدیریت آینده نظام را در دست خواهند داشت، خواست که با ایمان به خدا و بدون دغدغه از تهدیدات دشمن، در فراگیری دانش تلاش کرده تا از این طریق بتوانند در مقابل زورگویی های دشمنان نظام و انقلاب ایستادگی کنند.

قرائت مقاله ، اجرای سرود توسط 2 گروه از دانش آموزان مدارس و همچنین برگزاری مسابقه حضوری از برنامه های این جشن بود .

گفتنی است در این مراسم به 10 نفر از اعضای فعال در عرصه کتابخوانی و مسابقات فرهنگی جوایزی اهدا شد


                دیدارصمیمی  امام جمعه شهر پول با مسئولان اداری کجور

نخستین دیدار مسئولان ادارای کجور با امام جمعه محترم شهرپول در بخشداری صورت گرفت.

بخشدار کجور ضمن خیر مقدم به امام جمعه و عرض تقدیر و تشکر از حمایتهای همه ی مسئولان استانی و شهرستانی و منطقه کجور در برپایی مراسم باشکوه استقبال از امام جمعه و شرکت در اولین نماز جمعه عبادی و سیاسی به معرفی تک تک مسئولین پرداختند.

سید نادر موسوی زاده با تاسی به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند: بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است تصریح کردند: نباید با مسئله آمریکا ستیزی، شعاری برخورد کرد. مبارزه با آمریکا باید در تمام شئون زندگی ما، خود را نشان دهد و در بیان و اندیشه و عمل ما تجلی داشته باشد.

موسوی زاده افزود: خدا را شاکریم که لطفش شامل حال مردم کجور شد و امام جمعه به مردم کجور تعلق گرفت مطمئنا مردم ولایت مدار کجوری در هفته های بعدی نیز با حضور مستمر خود  در نماز جمعه حمایت از ولی فقیه را اعلام می دارند.

امام جمعه شهر پول نیز ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسم استقبال امام جمعه عنوان کردند : برگزاری چنین مراسماتی در نظام جمهوری اسلامی که به رهبری امام خمینی (ره) پایه گذاری شده است و با ایمان و وحدت کلمه به پیروزی رسیده است نتایج و دستاوردهایی دارد که هیچ موقع زایل نمی گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی با تبریک هفته وحدت در مورد اهمیت وحدت تصریح کردند:امت اسلامی با وجود وحدت اسلامی که دارند مانع از ایجاد تفرقه خواهند شد.وهرچه وحدت بیشتر باشد بازدهی کارنیز بیشتر است.

ایشان ضمن فراخوانی همه ی مسئولان به وحدت و یکسونگری در ذم تفرقه نیز بیان نمودند: تفرقه یک غده ی سرطانی است که سبب کاسته شدن قدرت خواهد شد.

در ادامه تمام مسئولان پس از بیان خیرمقدم گویی به امام جمعه، نقطه نظرات خود را بیان نمودند و امام جمعه نیز عنوان کردند: تمامی نظرات و پیشنهادات خود را مکتوب به محضر یشان برسانند..

 

 


 

 منطقه کجورآماده استقبال از اولین امام جمعه محترم می باشد.

سرانجام انتظارات وپیگیریهای مردم ومسئولین نتیجه داد وجمعه هفته جاری خاطره به یادماندنی رادر اذهان مردم به جای خواهد گذاشت. 

بااعلام این خبر از سوی مسئولین کمیته های استقبال توسط مردم بامحوریت بخشداری کجور تشکیل گردید ومردم ولایت مدار این شهر تمام تلاش خود را جهت استقبال باشکوه از امام جمعه محترم به کار بسته اند وبرای لحظه موعود لحظه شماری می کنند.

گفتنی است حجه السلام والمسلمین  حاج یزدان جهاندار لاشکی جمعه 14 بهمن ماه به عنوان اولین  امام جمعه منطقه کجور در شورای اداری با حضور ائمه جمعه و سایر مسئولین شهرستانی و استانی معرفی خواهد شد ومردم منطقه از فیض عظیم نماز جمعه بهره مند خواهند شد.


          "زنگ انقلاب" در مدارس کجور طنین‌انداز شد .

حاج آقا محمدامین میرشفیعی:حضور مسئولین در جشن انقلاب یک حرکت سیاسی است.

به منظور سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، همزمان با مدارس سراسر کشور زنگ انقلاب در ساعت 9 و 33 دقیقه همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، نوای «زنگ انقلاب» در مدارس کجور طنین‌انداز شد.
این مراسم درکجور به طور نمادین و در ساعت 9:33 دقیقه صبح با حضور بخشدارکجورسید نادر موسوی زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش کجورالیاس متاجی و سایر مسئولین منطقه،اعضای ستاد دهه فجرکجور و اولیاء و دانش آموزان در دبیرستان حضرت زینب (س)کجور برگزار شد.

حاج آقا محمدامین میر شفیعی امام جماعت شهر پول سخنران این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و تبریک آغاز دهه فجر و گرامی داشت یاد امام راحل و  شهدای ایران اسلامی حضور پر رنگ مسئولین را در جشن های ایام الله دهه فجر را یک حرکت سیاسی دانستندو بر لزوم این امر اصرار ورزیدند.

میر شفیعی ضمن لزوم توجه به کشف استعدادهای دانش آموزان تصریح کردند:پیشرفت این جامعه بخاطر استعدادهای شکوفای شما دانش آموزان است.

امام جماعت پول کجور خواستار توجه بیشتر به نبوغ دانش آموزان شد و عنوان کرد: حضور مستعد دانش آموزان در تمام زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و....خود می تواند جامعه ی ما را از گزند آسیبهای دشمن بدور نگه دارد.

 این مراسم پس از تقدیر از دانش آموزان نمونه و قرائت مقاله و اجرای سرود توسط دانش آموزان به پایان رسید.

سپس مراسم  رژه موتورسواران در سطح خیابانهای کجوربا به اهتراز درآوردن پرچم مقدس جمهوری  اسلامی با حضور کلیه ی مسئوین و اعضای ستاد دهه فجر نیز انجام شد.

سایر برنامه های دهه فجر کجور عبارتند از :

غبار روبی گلزار شهدا، دیدار باخانواده های شهدا، حضور اعضای ستاد و بسیجیان بصورت سازمان یافته در اولین نماز جمعه شهر پول، برگزاری جشن انقلاب،  برگزاری دعای ندبه، برگزاری نشست سیاسی دانش آموزان و فرهنگیان، آغاز مسابقات فوتسال منطقه کجور(جام دهه فجر)، همایش قرآنی حافظان و قاریان، افتتاح گلزار شهدای روستای میخساز، برگزاری مسابقات فرهنگی و تیر اندازی، برگزاری همایش حلقه های صالحین، کوه پیمایی فرهنگیان بسیجی، افتتاح نمایشگاه دست آوردهای انقلاب و نمایشگاه کتاب، همایش وحدت اسلامی و انقلاب اسلامی، حضور سازمان یافته اعضای ستاد ومسئولین و دانش آموزان و...در راهپیمایی 22بهمن ماه و....

 


اخبار نمایشگاه کتاب مازندران: ارائه 40 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه ساری/ برپایی مسابقه پیامکی بهارستان ساری - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 40 هزار عنوان کتاب در هشتمین دوره نمایشگاه کتاب استان مازندران ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عین الله فلاح در بازدید از نمایشگاه کتاب مازندران اظهار داشت: 40 هزار عنوان کتاب با بیش از 400 هزار نسخه در 300 غرفه در هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال وجه تمایز بسیاری با نمایشگاه سال قبل دارد، افزود:چهار غرفه ویژه کتاب های حوزوی در سالن شماره یک نمایشگاه در دسترس مخاطبان قرار دارد.

فلاح با اشاره به اینکه این ظرفیت به صورت منسجم برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ایجاد شده ، ادامه داد: در بخش جنبی نمایشگاه کتاب هم نمایشگاه عکس 32 سال حضور از سال 57 تا 89 و کتا ب های مرتبط با انقلاب اسلامی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه به همت مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غرفه جنگ نرم راه اندازی شده بیان داشت: این غرفه یکی از جذاب ترین بخش های نمایشگاه است.

فلاح با اشاره به اینکه غرفه فرهنگ بومی مازندران از برنامه های بخش جنبی نمایشگاه کتاب است ،گفت:این غرفه که دارای طراحی بسیار زیبا است مورد استقبال مسئولان و مردم قرار گرفت.

معاون فرهنگی و هنری ارشاد مازندران با بیان اینکه غرفه ستاد اقامه نماز از غرفه های مستقر در هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی است که به سئوالات و شبهات مخاطبان پاسخ می دهد، خاطرنشان کرد:در طول هفته برگزاری نمایشگاه هم رونمایی از چند کتاب داریم.

مسابقه پیامکی به بهارستان در نمایشگاه کتاب مازندران

مسئول اطلاع رسانی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی، از برگزاری مسابقه پیامکی به بهارستان در نمایشگاه کتاب خبر داد.

عباس مهدوی اظهار داشت: مسابقه پیامکی به بهارستان از ویژه برنامه های هشتمین نمایشگاه کتاب مازندران است.

وی با بیان اینکه مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب می توانند یک جمله در قالب پیامک به مجلس و نمایندگان ارسال کنند، اضافه کرد: این جمله ها می توانند در قالب انتظار، انتقاد،دل گویه، دیدگاه، نظر و پیشنهاد باشد.

مهدوی با اشاره به اینکه به برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا می شود گفت: جمله های برگزیده در قالب یک کتاب منتشر شده کرده و در اختیار نمایندگان  قرار خواهیم داد ضمن اینکه تمامی جمله های ارسال شده به مسابقه به اطلاع نمایندگان خواهد رسید.

وی بیان داشت: افراد  می توانند پیامک های خود را به سامانه پیام کوتاه 10000151999999 ارسال کرده و در مسابقه پیامکی به بهارستان شرکت کنند.

شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی 

مرتضی عبدالمحمدی، مسئول غرفه اسرا در نمایشگاه کتاب مازندران از ارائه جلد 24 و 25 این شرح تفسیر در نمایشگاه کتاب مازندران خبر داد.

وی گفت: جلد 24 این تفسیر شامل شرح وتفسیر قرآن از آیه 101 سوره مایده تا 24 انعام و جلد 25 آن شامل آیات 25تا 73سوره انعام است.

عبدالمحمدی با بیان اینکه این دو جلد، تازه ترین های شرح تفسیر تسنیم می باشد افزود: این دو جلد در سه هزار نسخه تیراژ برای عرضه به علاقمندان در سراسر کشور توزیع شده است.

وی همچنین از ارائه کتاب های قطع جیبی در موضوعات مختلف که برگرفته از آثار آیت الله جوادی آملی است خبر داد و گفت: این آثار جهت دسترسی و مطالعه موضوعی تدوین و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

نمایشگاه کتاب مارندران، تا چهاردهم بهمن ماه از ساعت 9 صبح تا 20 عصردر کیلومترهفت جاده ساری نکا پذیرای علاقه مندان است.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1520765


نشست هماهنگی برگزاری مراسم استقبال از اولین امام جمعه منطقه کجور- شهر پول

"مهدی مستشرق" معاون اجرایی شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه مازندران : نماز جمعه یک برکت،یک نعمت و یک رحمت است.

سید نادر موسوی زاده بخشدار کجور: برگزاری نماز جمعه در شهرپول یکی از برکات، توفیقات و نعمات منطقه کجوراست.

بخشدار کجور ضمن معرفی اجمالی کجور تصریح کردند: با توجه به آنکه خلاءفرهنگی بسیار زیادی در کجور احساس می شد و ضمن توجه به خواسته های مردم نیاز به امام جمعه در کجور ضروری به نظر می رسید.

سید نادر موسوی زاده افزود: برگزاری نماز جمعه در شهرپول یکی از برکات ، توفیقات و نعمات منطقه کجوراست که خداوند به ما اعطاء نموده است .

معاون اجرایی شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه مازندران ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین کجور حاضر در جلسه در رابطه با اهمیت برگزاری نماز جمعه عنوان کردند: نماز جمعه نماز حکومتی است که اتصال مستقیم به ولی امر مسلمین، روحانیت و مرجعیت دارد و پشتیبان ارزش های انقلاب است.

مهدی مستشرق با اشاره به وجود 35 اقامه نماز جمعه در استان مازندران، اظهار کرد: 2500 نفر در ستاد نماز جمعه استان مازندران به صورت افتخاری در حال فعالیت هستند که از این تعداد 1800نفر عضو اصلی و 700نفر عضو افتخاری تشکیل می‌دهند.

معاون اجرایی شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه مازندران پس از بیاناتی در خصوص تشکیلات ستاد اقامه نماز به بیان هماهنگی های لازم به جهت برگزاری مراسم استقبال از اولین امام جمعه شهر پول کجور و نحوه ی استقبال مسئولین و مردم از امام جمعه وتعیین منزل و دفتر امام جمعه، تعیین وسیله ی نقلیه برای ایشان، تعیین مسئول دفتر ایشان، تعیین محل برگزاری نماز جمعه و... ...پرداختند.

ضمنا تاریخ پیشنهادی این مراسم مورخ 14/11/90 می باشد و امام جمعه شهر پول نیز جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جهاندار لاشکی منتخب گردیده است.

این نشست در روز چهارشنبه مورخ 28/10/90 با حضور بخشدار کجور و معاون اجرایی شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه استان مازندران و جمعی از مسئولان ادارات کجور در بخشداری کجور برگزار شد.

 


 دانشنامه آنلاین ویکیپدیا در اعتراض به قوانین در حال بررسی متوقف سازی سرقت و فروش آنلاین مطالب به سرقت رفته روز چهارشنبه 18 ژانویه 2012 سیاه‌پوش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویکی پدیا ششمین وب سایت پربیننده در اینترنت قصد دارد در اعتراض به قانون توقف سرقت آنلاین (SOPA  ) و قانون محافظت از IP   یا PIPA ، دو قانونی که طرح آنها با هدف متوقف کردن سرقتهای آنلاین ارائه شده اند، یک روز غیر فعال شود.

از ساعت 5 بامداد به وقت گرینویچ روز چهارشنبه 18 ژانویه نسخه انگلیسی زبان این دانشنامه آنلاین توسط یک صفحه سیاه که در آن از بازدیدکنندگان درخواست شده با سیاستمداران آمریکایی تماس گرفته و مخالفت خود را با قوانین ارائه شده اعلام کنند، پوشانده می شود.

وب سایتهای دیگری نیز در اعتراض به این دو قانون حرکتی مشابه را انجام خواهند داد که از آن جمله می توان به وب سایت خبری "ردیت" وش وبلاگی به نام "بوئینگ بوئینگ" اشاره کرد.

"جیمی ولز" بنیانگذار ویکی پدیا می گوید این طرحها اکنون در پی انتقاداتی که درباره این قوانین به کاخ سفید وارد شده در حالت تعلیق به سر می برند.

به اعتقاد ولز این قوانین طرحهایی کاملا ناشیانه هستند که می توانند برای یک اینترنت باز یا آزاد خطرناک باشند. این دو قانون شرکتهای تکنولوژیکی مانند گوگل و فیس بوک را در مقابله با شرکتهای فیلم سازی و انتشار موسیقی قرار داده است که باور دارند این قوانین برای محافظت از مشاغل و حقوق مالکیت معنوی آثار لازم و حیاتی هستند.بر اساس گزارش نیوساینتیست،

این قوانین که در حال بررسی هستند می توانند فروش آنلاین فیلمهای به سرقت رفته، موسیقی و دیگر محصولات هنری را به واسطه وادار کردن شرکتهای اینترنتی برای مسدود کردن دسترسی به وب سایتهای خارجی که این منابع را فراهم آورده متوقف کند. موافقان این قوانین معتقدند این قوانین نمی توانند به وبسایتهای آمریکایی آسیبی وارد کنند. مخالفان این قوانین را برابر با سانسور محتوی اینترنت دانسته و آن را بر خلاف اصل آزادی اینترنت می دانند.

منبع:

http://www.mehrnews.com/