سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

با سلام.

 ممنون از اینکه به یاوران کتاب سر می زنید.

اخیرا خواندن کتاب ارزشمند هبوط از دکترعلی شریعتی را به پایان رسانده ام و پیشنهاد می کنم این کتاب را حتما مطالعه کنید.

قسمتی از کتاب:

به خلوت خویش گریخته ام، قلمم را به دادخواهی میخوانم و با او به درد گفتن مینشینم و همه ی آن حرفهایی که در این دنیای کور و کر مخاطبی ندارند، در جان او که خدا به جانش سوگند میخورد میریزم و غم غربت و درد تنهایی را با قلمم میگویم و میشنوم..
نمیدانی این روزها چه زجری میشکم، سرشار از اندوهم..
دشوار است دیدار چهره هایی پر از عشق و مهربانی و مشاهده ی تلاش خستگی ناپذیر و فداکارانه شان برای رام کردن روحی که هجرت را در عمق نهادش به گونه ای طوفانی دمادم عاصی تر احساس میکند.
اطرافیانم مرا با مرغ خانگی!! اشتباه گرفته اند، دوستان نزدیکم، کبوتر وحشی ام میخوانند، اما همه در اشتباهند من نه مرغ خانگی ام و نه کبوتر، روحم بازی وحشی است که از قفس و دیوار و سقف و جمعیت هراس دارد و به آبادی و آدمیزاد وحتی نوازش و آشنایی بیگانه است.
می خواهند رامم کنند، دست آموز و اهلی و پای بند آشیانه ام کنند، بهترین جای خانه را به من داده اند، بهترین غذاها را برایم فراهم کرده اند، بهترین بسترها را در زیر پایم گسترانده اند، از سر ایمان و با شوق و شور تمام مرا مینوازند، با دستهای گرم و نرم و مهربانشان سروبالم را نوازش میکنند.
هر روز و هر شب و هر ساعت و دقیقه و همه وقت مرا میپایند، لحظه ای از من غافل نیستند..
این مهربانی ها و نوازش ها و فداکاری ها آزارم میدهد( من اینجا از نوازش نیز چون آزار ترسانم)اینها میخواهند اینجا باشم، بمانم، راحت باشم، بهم خوش بگذرد، آنها غرضی ندارند، نه چشم به گوشتم دارند و نه پرهایم را برای متکاهایشان میخواهند، اینها جز نوازش و دوستی تقصیری ندارند..
اما من همچنان در کمین فرار، خاموش نشسته ام، با کسی نمی جوشم، سپاسگذار نیستم، حق شناس نیستم، مهربانی ها و فداکاریها را با سردی و بی تفاوتی جواب می دهم، حتی اخم هم دارم، انگار آزارم میدهند..
این دیگر چه جانوری است؟؟؟ وحشی، وحشی، وحشی!!
برای من همان صحراها و شکاف کوهها و در و دشتهای بی کس و هولناک خوب است، که از طوفان شلاق خورم و از بادها تازیانه و در پیچ و خم ابرها گم و سرگردان شوم و عاقبت گوشه ای بیفتم و تنهای تنها بمیرم و دلی و چشمی مرگ مرا خبردار نشود و از گورم هم نشانه ای نباشد، خاک شوم و به باد روم..هیچ، هیچ....
تو بگو چه کنم؟؟ اهلی نمیشوم! مرا خانگی نساخته اند، نمیتوانم خانگی شوم و با آنها که همجنس من نیستند خو بگیرم.
نمیدانی چقدر کوشیدم تا مانند آنها اهلی و رام بشوم وبه زندگانی خو بگیرم، اما نشد، نتوانستم..
اینجا هر نازی زنجیری است که بر پایم می نهند، هر دست نوازشگری پنجه ای می شود که حلقومم را میفشرد، هر نگاهی، نگاه ستایش آمیزی نیشتری میشود که در مغز استخوانم فرو میبرند..
چقدر تحمیل یک زندگی بی درد بر یک روح دردمند زجرآور است!!!
یقین کردم اینجا جای من نیست، بر روی این زمین غریبم، این آسمان سقف خانه ی من نیست، نباید به اینجا می آمدم، اینجا تبعیدگاه من است، اینجا سرزمین محکومان است، جزیره ای دوردست و ناشناس، قلعه ی استوار و عبوس و گنگ مغضوبین، قوم مطرود..
چه تنگنای تاریک و خفقان آوری! با دیوارهای بلند و قطور، برج های سیاه وعبوس، تنها، بیکس، چشم به راه! سالیانی خود را به در و دیوار زدم تا مگر راهی پیدا کنم، بگریزم، اما نشد، زیرا نمی شد تا مجروح و خسته و مایوس افتادم، تلاش بیهوده بود.
هیچ دری به بیرون باز نشد، هیچ کسی از بیرون نیامد و من چه تلخ آنرا تجربه کردم.
پس چه باید کرد؟ این سرزمین را با عقل مصلحت اندیش ساخته اند، پس باید با عقل مصلحت اندیش در آن زیست و چاره ای دیگر پیدا نیست. خواستم چنین کنم اما اینگونه نبودم و این دوگانگی عذابم میداد...
خود را در خویش گم کردن و نیافتن رنجی است که در تصور نمی گنجد و من آنرا در دلم احساس کرده ام.

 


 اوقات فراغت، زمینه مناسبی جهت خودشکوفایی و خلاقیت آدمی است و این امر به نوبه خود، در رشد اخلاقی و فکری افرادجامعه نیز مؤثر است. اگر برنامه های اوقات فراغت با جهت گیری سودمند و سالم انتخاب شود، بسیاری از نابسامانی های روحی و جسمی مردم  نیزدرمان می یابد.

 به منظور پر نمودن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و جذب مخاطب به کتابخانه در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی دوره های جعبه سازی، داستان خوانی(شاهنامه فردوسی-گلستان و بوستان سعدی)، قصه های قرآنی، شعر خوانی، نقاشی، روزنامه دیواری، ادبیات نمایشی، پخش فیلم و نقد و بررسی آن،کتابخوانی و خلاصه برداری  درکتابخانه عمومی پول کجور برگزار شد.

همچنین برنامه کوه نوردی اعضای فعال کتابخانه در یک روزگرم تابستانی با هدف حفظ محیط زیست یکی یگراز برنامه های انجام شده توسط کتابخانه عمومی پول کجور بودکه با استقبال خوب اعضا روبرو شد.

ضمنا  برگزاری یک دوره مسابقه" ضیافت نور" به مناسبت ماه مبارک رمضان از دیگر فعالیت های کتابخانه عمومی پول کجور در ماه مبارک رمضان بود که در روز عید فطر جوایزی به نفرات برتر اهداء شد.

در این طرح درهریک از دوره های برگزار شده به تعداد 20نفر از نوجوانان شرکت فعال داشتند.که پس از پایان یافتن کلاس ها به افراد شرکت کننده جوایزی به رسم یاد بود با هزینه پایگاه بسیج خواهران (حضرت رقیه س) پول کجور اهداء شد.

 



کتابی را که باز می کنی

دو بال یک پرنده را گشوده ای

پرنده ای که از زمین

تو را به شهرهای دور

تو را به باغ های نور می برد.

ز هر کجا که بگذری

به ارمغانی از خرد، به خامه تو روشنی می آورد.

گشوده باد بال های مهر او

که جاودانه بَرْ فَرازْ می پَرَد

فریدون مشیری


 

                        

      اولین سری از کتب درخواستی توسط طرح ملی" کتاب من"

               برای کتابخانه عمومی پول کجور ارسال شد.

 

 کتابخانه عمومی پول کجور همچون سایر کتابخانه های عمومی  در راستای اجرای طرح ملی کتاب من با اطلاع رسانی و معرفی این طرح به اعضا و مراجعین کتب مورد نیاز مخاطبین را از طریق این سامانه سفارش دادند که اولین سری از کتب سفارش داده شده از طریق اداره تامین منابع نهاد کتابخانه های کشور به تنهاکتابخانه عمومی منطقه کجور ارسال گردید .

 مسئول این کتابخانه خانم خزایی با ابراز رضایت از این طرح اعلام کردند: سفارش کتاب از این طریق باعث شده است تا بعد از مدتها نیاز مخاطبان و اعضای کتابخانه در نظر گرفته شود و همچنین باعث غنای مخزن و منابع و در نتیجه ارتقاء سطح مطالعه مفید گردد.

سه تفگندار/ الکساندر دوما

مناجات نامه/ خواجه عبدالله انصاری

کاربرد روانشناسی در آموزش/ رابرت بیلر

هبوط/ دکتر علی شریعتی

آبشار آرامش/ توران اقدس

قابوسنامه /عنصرالمعالی کیکاووس بن اسکندرن قابوس وشمگیر بن زیار

 


 

                                         بسمه تعالی

                 همصدا با مردم جهان، مردم کجورنیزفریادحمایت از فلسطین سر دادند.

 

 مراسم با شکوه روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باحضور مسئولین محلی ریاست آموزش و پرورش کجور، فرماندهی پاسگاه کجور، فرماندهی بسیج کجور، هیات امنای مساجد کجور، دهیاری و شورای مرکز بخش کجور و روستاهای اطراف  و اقشار مختلف مردمی برگزار شد.

 مردم روزه دار پول کجور نیز روز جمعه همراه با مسلمانان سراسر جهان با تجمع و راهپیمایی خواستار رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست ها شدند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پوستر، پرچم و پلاکاردهایی در محکومیت رژیم صهیونیستی علیه اقدامات جنایتکارانه این رژیم شعار دادند.

مسیر راهپیمایی از مسجدامام حسن عسگری(ع) به سمت مزار شهداء  بود.

حاج آقا جلالی مجد، امام جماعت پول کجور با ایراد سخنرانی در مزار شهدا از حضور و مشارکت مردم  روزه دار قدردانی کردند. و افزودند:

در این روز همه ی ما با حضورمان، انزجار از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی،  و حمایت قاطع خود را از ملت مظلوم فلسطین به ویژه مظلومین غزه اعلام می داریم.

 وی حضورپرشکوه مردم راحاصل تقوا و ایمان آنان و قوت قلبی برای مردم مظلوم فلسطین و امنیت  بیشتر برای ایرانیان برشمردند.

در ادامه قطعنامه پایانی مراسم باشکوه روز جهانی قدس قرائت شد و راهپیمایان با فریاد تکبیر، حمایت خود را از آن اعلام کردند.

درپایان مراسم پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.


 

از آسمان باران انا انزلنا بر فرق زمین می بارد
       
این شب ها چشمانمان را با آب توبه می شوییم
                     
و کلام قرآن در دهانمان می ریزیم
                             
تا خواب چشمانمان را نیازارد

الهی آن شب که همه قرآن به سر می کنند ما را توفیق ده قرآن را به دل کنیم.....

 

ایام سوگواری شهادت میزان عدالت، امیرالمؤنین حضرت علی "علیه السلام"

بر همگان تسلیت باد........

 


                                              بسمه تعالی

 مراسم معنوی شبی با قرآن ویژه ماه مبارک رمضان با همت بخشداری کجور، شورا و دهیاری پول کجور، پایگاه مقاومت بسیج برادران در مسجد امام حسن عسگری (ع) مرکز بخش کجور برگزار شد.

این مراسم معنوی پس از صرف افطاری و خواندن نماز جماعت باحضور بخشدار کجور نورمحمدی و دیگر مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسن عسگری (ع) پول کجور درروز شنبه، شب یازدهم ماه مبارک رمضان برگزار شد.

پس از قرائت قرآن توسط قاریان برتر کشوری و محلی و اجرای تواشیع توسط گروه مصباح الهدی چالوس،  این مراسم با برنامه هایی فرهنگی دیگر شامل اجرای مسابقات قرآنی بین نوجوانان و جوانان و اهدای جوایز به برگزیدگان جلوه یی خاص از یک شب پر برکت از ماه مبارک رمضان را به تصویر کشید.

نورمحمدی در حاشیه این مراسم افزود: این  برنامه های فرهنگی برای ایام ماه مبارک رمضان در سطح مساجد روستاهای کجور تدارک دیده شده است .تا مردم متدین کجور بیش از پیش از فیوضات این ماه بهره مند گردند و جلوه ای خاص به این ماه پرفیض در منطقه کجور ببخشد. وی ماه مبارک رمضان را ماه نزدیکی غفران و رحمت الهی برشمرد و تصریح کرد: این ماه فرصتی مناسب برای تصفیه روح و تزکیه نفس است که با حضور در محافل قرآن و مجالس وعظ و سخنرانی‌ها این امر مهیا می‌شود.