سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                خطبه اول:

 امام جمعه بخش کجور پس از سفارش همگان به تقوای الهی با اشاره به آیه 27 سوره مائده که می فرماید: همانا خداوند از شخص متقی می پذیرد تصریح کرد : اگر متقی باشید خداوند به دلیل نفس پاکان متقیان در دیگر ماه ها نیز اعمالشان را می پذیرد . حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی  با اشاره به خطبه شعبانیه که در وصف ماه رمضان آمده است که عمل شما در این ماه مقبول است افزود: اگر متقی باشید نه تنها در این ماه بلکه در طی سال در غیر ماه مرضان نیزعمل شما مقبول است. وی خاطرنشان ساخت:تکلیف ما این است که ایمانمان را عمیق و ریشه دار کنیم،ایمان هایمان آن چنان محکم باشد که درباره مؤمن فرمودند:  کالجبل الراسخ لاتحرکه العواصف ما باید سعی کنیم ایمانی استوار مثل کوه پیدا کنیم و نباید در سختی ها ایمان مان متزلزل نشود.امام جمعه بخش کجور با اشاره به آیه 62 سوره نمل “أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء” که می فرماید: "اجابت می کند مضطر را هرگاه که او را بخواند" تصریح کرد: نفس پاک متقیان چنان گیراست که بسیار ارزش دارد.

خطبه دوم:امام جمعه بخش کجور از حضورچشمگیر  مردم ولایت مدار کجور که با حضور خود در راهپیمایی روز قدس حماسه ای عظیم آفریدند تقدیر و تشکر نمود. حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی با اشاره به اهمیت روز قدس پرداخت واز سخن امام راحل بهره بردند که می فرمود: روز قدس که همجوار شب قدر است لازم است که در بین مسلمانان احیا شود و مبداء بیداری و هوشیاری آنان باشد، و از غفلتهایی که در طول تاریخ خصوصا سده های اخیر شده است بیرون آیند تا آن روز هوشیاری و بیداری از دهها سال ابرقدرتها و منافقان جهان والاترباشد، و مسلمانان جهان مقدرات خود را خود به دست قدرت خود پی ریزی و پایه گذاری کنند. ایشان با توجه به سوره الرحمن که 31 بار آیه ی "فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ" تکرار شده است خاطرنشان ساخت: ضروری است که برای نوجوانان و جوانان این نسل از کارشکنی های دشمنان جمهوری اسلامی در طی سالها متداول مکررا سخن گفت تا از مکر و حیله ی آنان آگاه شوند. امام جمعه بخش کجور  به سال 1967 و جنگ که شش روزه اعراب و اسراییل اشاره کرد و افزود: این جنگ با هدایت رهبر وقت مصر و حمایت کشورهای عربی از مصری ها انجام شد که ارتش اسراییل کشورهای عربی را در هم شکست و صحرای سینا را از مصر گرفت. ایشان با بیان اینکه قانون اساسی هر کشوری مهمترین منشور و سندی است که  بالاتر از تمام سندهاست و میثاق خون شهیدان است خاطر نشان ساخت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فرق کفار ونحوه رفتار با آنها در اصل 14 می گوید : « بحکم آیه شریفه : لاینهکم الله عن الذین لم یقاتلوکم فی الدین ولم یخرجو کم من دیار کم ان تبروهم وتقسطوا الیهم ان الله یحب المقسطین » دولت جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان موظف نسبت به افراد غیر مسلمان با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامی عمل نماید و حقوق انسانی آنان را رعایت کنند .

 

 


      مراسم راهپیمایی روز قدس مردم مومن و ولایتمدار منطقه کجور از ساعت 11 صبح از  مقابل بخشداری کجور آغاز شد و به سمت  سالن ورزشی پول ادامه داشت.

در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بخش کجور مردم روستاهای بخش کجور اعم از پیر و جوان، زن و مرد از نسل‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور  داشتند و مردم ولایتمدار کجوری با شعارهای قدس باید آزاد شود مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و قدس متعلق به  همه جهان اسلام است انزجار خود را رژیم غاصب صهیونیسم اعلام  داشتند.

شهردار هچیرود سخنران این مراسم پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته بخش کجور با محکوم کردن جنایات اخیر رِژیم غاصب صهیونیست افزود: الحق که خانه اسرائیل از خانه ی عنکبوت نیز سست تر است.

اکبر جعفر نژاد از پیروزی حق بر باطل به عنوان وعده ی الهی نام برد و خاطرنشان ساخت:آنچه که خداوند وعده داده تحقق می یابد و روز قدس روز حمایت کردن از ملتهایی است که با چنگ و دندان از حریم خود محافظت می نمایند و ما می بینیم که وعده ی حق خودش یاری گر پرچم حسینی شده است.

شهردار هچیرود باذکر پیام حضرت امام خمینی (ره) که  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز قدس» نامیدند تصریح کرد:امام راحل با تدبیر الهی خویش و نامگذاری روز قدس، مبارزه با اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از ملیت‌ها و زبان‌های گوناگون گوشزد کرد و اعلام داشت که حمایت از اسرائیل، خیانت به اسلام است.

وی با بیان اینکه حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی روز قدس نقشه های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد، افزود: توطئه گران و استکبار جهانی با مشاهده حضور گسترده ملت ایران و مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس ، قدرت تصمیم گیری خود را از دست داده و به پوشالی بودن خود و رژیم صهیونیستی پی خواهند برد.

شهردارهچیرود افزود:هم اکنون با پیشرفت های علمی ، اقتصادی و سیاسی که هر روز در کشور مشاهده می کنیم ،هم آورد طلبی انقلاب اسلامی با آمریکا بیشتر شده است و آنان مواضع خود را در خطر می بینند به همین علت با اعمال تحریم های بی فایده به خیال خام خود خواهند توانست به این انقلاب ضربه بزنند.

جعفرنژاد با تأکید براین که هیچ هراسی از تحریم ها نداریم، خاطرنشان کرد: تهدیدات و تحریم‌ های دشمنان تنها برای سنگ اندازی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور است لذا ما از این تحریم ها و تهدیدات هراسی نداریم و در مسیر توسعه و پیشرفت قدم گذاشته و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی خواهیم کرد و امروزه ما در عالی ترین قله های علمی قرار داریم.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی پرچمدار بیداری اسلامی  است تصریح کرد:یقینا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که در دل رهبری عظیم الشان مقام معظم رهبری قرار دارد و قاطعا تا زمانی که مردم در صحنه هستند مردمی که با عشق به رهبری و با بصیرت به راهپیمایی روز قدس آمده اند هیچ آسیبی نمی تواند این نظام را دستخوش آفت قرار دهد.

در پایان مراسم راهپیمایی پیش از اقامه نمازجمعه این هفته،  قطعنامه روز جهانی قدس سال 91  قرائت شد .

 

 


    شورای کتاب کودک برای تهیه و اهدای بسته های کوچک کتاب و اعزام افراد برای ترویج کتابخوانی به آذربایجان شرقی در التیام کودکان آسیب دیده در زلزله فراخوان داد.

این شورا در نظر دارد با تهیه و اهدای بسته های کوچک کتاب، در التیام کودکان  آسیب دیده در زلزله آذربایجان شرقی سهمی داشته باشد.

در همین راستا، افراد می توانند کمک های نقدی خود را ( همراه با دریافت رسید ) به کتابخانه تحقیقاتی (خانم شهلا افتخاری)، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان (خانم نیره بهبهانی) و خانه کتابدار ( خانم ملیحه پیشداد ) بسپارند.

همچنین این شورا از همکارانی که آمادگی ترویج کتابخوانی در منطقه را دارند، دعوت کرده است آمادگی خود را به خانه کتابدار به شماره تلفن  تلفن : 5-66962904 اعلام نمایند.

http://www.lisna.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=9758:1391-05-27-13-40-22&catid=3:main


                              طرح اوقات فراغت کتابخانه عمومی پول کجور

 امسال سعی کرده ایم برنامه‌های اوقات فراغت اعضای کتابخانه عمومی پول کجور در راستای معرفت‌افزایی باشد.بر همین اساس تمامی برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اوقات فراغت اعضای این کتابخانه در راستای افزایش اعتقادات معنوی و افکار مذهبی آنان است. امیدواریم با پر کردن شایسته اوقات فراغت نوجوانان وجوانان که جزء ماموریت فرهنگی ماست نگذاریم این اوقات به بطالت سپری شود.در واقع هدف اصلی در اجرای این فعالیت‌هاعلاوه بر خدمت‌رسانی و غنی کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در عرصه‌های سازندگی، تقویت روحیه معنوی و آشنایی بیشتر آنها با آموزه‌های دینی می باشدضمن آنکه اجرای برنامه‌های اوقات فراغت فرصت مناسبی را برای بهره‌مندی بیشتر افراد به منظور یادگیری مهارت‌های روزمره فراهم می‌کند که اهم برنامه های اجرایی اوقات فراغت کتابخانه عمومی پول کجورعبارتند از: آموزش نقاشی، آموزش احکام، برگزاری دوره های آموزشی مهارتهای زندگی برای بانوان، آموزش مبانی کتابداری در سطح مقدماتی به علاقه مندان،آموزش قرآن ، برگزاری کلاسهای نقد و بررسی کتاب، برگزاری دوره های آموزشی مهدویت شناسی و حجاب و عفاف با حضور کارشناس مربوطه، برگزاری کتابخوانی در دامن طبیعت با رفتن به طبیعت و بهره بردن از فضای سرسبز کجور، برگزاری ورزش پیاده روی و کوهنوردی برای افراد شرکت کننده در طرح اوقات فراغت و....   

تاریخ شروع کلاسهای آموزشی کتابخانه عمومی پول کجور از 15 تیرماه آغاز و تا 15شهریور ادامه دارد.


پیام تسلیت مسئول کتابخانه عمومی پول کجوردر پی وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی

 

إِنّا لله وَ إِنّا اِلَیْهِ راجِعُون

مسئول کتابخانه عمومی پول کجور مصیبت وارده به بازماندگان زلزله اخیر شهرستان های ورزقان، اهر و هریس را تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه ی غم انگیز علو درجات و غفران واسعه الهی و ضمن ابراز همدری با بازماندگان برایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماید.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان از طریق شماره حساب 90190 بانک ملت

 

 الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ پروردگارا به بازماندگانشان صبر عنایت بفرما وبه متمکنین توفیق دلجوییی وکاهش الامشان را امین


کتابهایی با تاریخ انقضا که منتظر خواننده نمی‌مانند!

 توسعه کتابخوان‌های دیجیتال (e-reader  ) کتاب های سنتی تا چند سال آینده به یک رویا تبدیل خواهند شد و احتمالا....با تولید کتاب‌هایی با جوهر ناپدید شونده و تاریخ انقضا، داستان خاک خوردن چندین ساله کتاب‌ها در قفسه‌های کتابخانه‌ها پایان می یابد.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با توسعه کتابخوان‌های دیجیتال (e-reader 
 ) کتاب های سنتی تا چند سال آینده به یک رویا تبدیل خواهند شد و احتمالا نسل‌های آینده هیچ تصوری از یک کتاب فیزیکی نخواهند داشت.
یک ناشر آرژانتینی برای به تصویر کشیدن آینده کتاب‌های سنتی، «کتاب هایی که نمی توانند منتظر بمانند» را طراحی کرده و به چاپ رسانده است.
افراد به محض خارج کردن این کتاب‌ها از بسته بندی ویژه تنها هشت هفته برای مطالعه آنها زمان دارند و به مرور نوشته های کتاب محو شده و به یک دفترچه یادداشت تبدیل می شود.
با این طرح امکان دوبار خواندن کتاب یا به امانت سپردن آن نیز از بین می رود و خواننده مجبور است در سریعترین زمان ممکن کتاب را به پایان برساند.
طرح خلاقانه «کتاب هایی که نمی توانند منتظر بمانند» برنده جایزه ویژه شیر برنز از جشنواره خلاقیت 2012 شده است.

 منبع: www.lisna.ir

 


گزیده خطبه های نماز جمعه 13 مرداد ماه بخش کجور به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی

خطبه یک:امام جمعه بخش کجور در خطبه اول پس از دعوت همگان به تقوای الهی و باتبریک فرارسیدن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)به بیان مناقب وفضائل آن امام بزرگوار پرداخت وافزود: شایسته است سیره آن امام همام را درزندگانی خود به کار بندیم.حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی با ذکر ویژگی های اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد:امام حسن مجتبی (ع)در بخشش و کرم و سعه ی صدر و در سخاوت و حلم و بردباری بی نظیر بود .جهاندارلاشکی با تاکید بر رعایت حفظ حرمت در ماه مبارک رمضان بخصوص ایام لیالی قدر اظهار داشت: حفظ حرمت ماه رمضان مورد تاکید خداوند و ائمه اطهار بوده و هست و جامعه اسلامی نیزباید حرمت این ماه را نگه دارد و حرمت شکنی نکند.

خطبه دوم:امام جمعه بخش کجور با اشاره به در آستانه قرارگرفتن لیالی قدر به بیان اهمیت و جایگاه شب های قدر پرداخت و افزود: باید بهترین استفاده را از شبهای پرفضیلت قدر داشت. حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی با اشاره به 11 مرداد سالروزشهادت آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری خاطرنشان ساخت:کجور مهد تمدن در طول تاریخ از ظرفیت بالایی جهت پرورش عالمانی دینی برخوردار بوده است. وی افزود: برای شناخت شخصیت شهید شیخ فضل الله نوری این عالم متعهد و مبارز و مرجع عالیقدر شیعه کجوری می توان تعابیر امام راحل در وصف او را به تامل گذاشت. خطیب جمعه کجور تصریح کرد:امام خمینی(ره) شیخ فضل الله را مبتکر و نظریه پرداز « مشروطه مشروعه » می دانند او را عامل اصلی و تلاشگر نخستین برای تصویب متمم قانون اساسی معرفی می کنند عنوان « مجتهد » را برای نمایاندن اندیشه های فقهی و اجتهادی او برمی گزینند لقب « مجاهد » را به منظور معرفی شاخصه جهاد در راه خدا با دشمنان خارجی و داخلی به کار می برند و این شهید والامقام را « دارای مقامات عالیه » که نشان از ویژگی ها و برجستگی های روحی و اخلاقی و علمی و عملی در ابعاد و جلوه های گوناگون دارد معرفی می کنند و مجموعه این مشخصه ها را که موجب حرکت الهی او برای جلوگیری از سیطره استعمار خارجی بر ایران می شود عامل « قدرت روحانیت » و واکنش انگلیس و ایادی داخلی آن در تلاش برای شهادت رساندن این عنصر فداکار و مبارز می دانند.خطیب جمعه بخش کجور افزود:شیخ فضل‌الله نوری از رهبران اصلی مشروطیت و از نخستین قیام‌کنندگان برای ایجاد عدل و برچیدن بساط ظلم بود. این روحانی برجسته در طول دوران مبارزه خود با ظلم و استبداد همواره شعار «اسلام زیر بیرق کفر نمی‌رود» را سر می‌داد.


سیدمحمود گلابدره‌‌ای نویسنده «لحظه‌های انقلاب» درگذشت

 

نویسنده کتاب «لحظه‌های انقلاب» پس از گذراندن یک دوره بیماری، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نویسنده کتاب «لحظه‌های انقلاب» پس از گذراندن دوره‌ای بیماری، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

سیدمحمود قادری گلابدره‌ای در سال 1318 در گلابدره شمیران به دنیا آمد. او در دهه 40 یار و همراه جلال آل‌احمد بود که نتیجه این همراهی کتاب «آقا جلال» بود. او بیش از 10 سال از زندگی‌اش را در آمریکا گذراند که حاصل آن کتابی به نام «10 سال هوملسی در  آمریکا» بود.

گلابدره‌ای طی 5 دهه نویسندگی به لحاظ کمیت آثار کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشت. عناوین برخی از آثار او عبارتند از: سگ کوره پز، پر کاه، اباذر نجار، بادیه، لحظه های انقلاب، اسماعیل اسماعیل.

وی چندی پیش بر اثر بیماری در بیمارستان الغدیر تهران بستری شده بود.


 بهروزثروتیان، نویسنده، پژوهشگر ادبی و نظامی‌شناس، ظهر امروز دار فانی را وداع گفت.به گزارش مهر، بهروز ثروتیان، استاد دانشگاه و پژوهشگر ادبی که تحقیقات فراوانی از او در حوزه نظامی‌شناسی منتشر شده است، ظهر امروز در سن 75 سالگی در گوهردشت کرج درگذشت.عباس سجادی (شاعر) با تأیید این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طبق وصیت ثروتیان، پیکر او برای خاکسپاری راهی زادگاهش میاندوآب خواهد شد.ثروتیان، با آنکه پیش از این‌ها فعالیت خود را از محافل فرهنگی آغاز کرده است، اما نخستین کتاب او در ابتدای دهه 1350 منتشر شده است که «بررسی فرّ در شاهنامه فردوسی» نام دارد و انتشار چاپ نخست آن را انتشارات مؤسسه تاریخ و فرهنگ ایران در سال اول1350 به عهده داشته است.تصحیح و شرح آثار نظامی گنجه‌ای (6 جلد) شامل مخزن الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر، شرفنامه و اقبالنامه، «غزلیات حافظ، تصحیح و مقدمه و تعلیقات»، «شرح دیوان حافظ»، «فرهنگ اصطلاحات و تعریفات نفایس‌الفنون» ، «تصحیح جاودان خرد»، «پیر طریقت گفت» (سخنان خواجه عبدالله انصاری)، «بیان در شعر فارسی»، «فن بیان در آفرینش خیال»، «روایات گهربار  » (گزیده‌ای از تفسیر کشف‌الاسرار)، «طنز و رمز در الهی‌نامه»، «گنج رازها» (بازنویسی و تلخیص مخزن‌الاسرار اثر نظامی گنجه‌ای»، «مرغان صحرای عشق» (بازنویسی و تلخیص منطق‌الطیر عطّار نیشابوری)، «درخت طوبی» (بازنویسی و تلخیص شرح 91 آیه قرآن کریم از کتاب کشف‌الاسرار و عدّه‌الابرار رشیدالدین میبدی)، «سلام بر حیدر بابا» (ترجمه حیدر بابا یه سلام، سروده استاد شهریار، «اندیشه و هنر در شعر نیما یوشیج»، «اندیشه‌های نظامی گنجه‌ای»، «سروده‌های بی‌گمان حافظ»، «صدای پای آب» (نقد و بررسی اشعار سهراب سپهری)، «شرح و نقد غزلیات شمس تبریزی» و ... تنها بخشی از آثار متعدد زنده‌یاد بهروز ثروتیان در حوزه شعر و ادب پارسی است.همچنین انتشارات امیرکبیر، یکی از ناشران اصلی آثار این پژوهشگر گرانمایه است که از میان حدود 70 اثر منتشر شده از وی، حدود یک چهارم آثار در این مؤسسه و چند اثر از وی در انتشارات سوره مهر به زیور طبع آراسته شده است.


     

       سومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی پول کجور روز یکشنبه مورخ 1/5/91 با حضور امام جمعه محترم بخش کجور - بخشدار محترم کجور – رئیس اداره  آموزش و پرورش کجور و سایر اعضاء انجمن کتابخانه برگزار شد.

بخشدار کجور با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به اهمیت فضای فرهنگی کتابخانه عمومی پول کجور اشاره کرد و تصریح کرد:ما امکانات داریم فقط کتابخوان نداریم.

سید نادر موسوی زاده از مطالعه به عنوان یک مهارت اجتماعی نام برد و تصریح کرد با بسط و گسترش کتاب و کتابخوانی بین نوجوانان و جوانان می توان زمینه های بروز استعدادهای نهفته در آنان شد و از بین اینان می توان از طریق کتابخوانی نمونه های فاخری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی نمود.

موسوی زاده با اشاره به ابتکار خلق کتابهای جدیدی که روانه ی بازار شده است اذعان داشت: خلق کتابهای جیبی به عنوان خلاق ترین روشی که کتابخوانی را سهل الوصول کرده است می توان به اهمیت این امر مهم دست یافت که کتابخوانی امروزه مبنای توسعه ی کشور قرار گرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجور نیز ضمن برشمردن اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه راهکارهایی را جهت جذب بیشتر افراد به کتابخوانی ارائه  نمود.

الیاس متاجی برگزاری کلاسهای آموزشی در کتابخانه - معرفی و شناساندن کتابخانه در سطح منطقه به همگان- برگزاری جشنواره های فرهنگی و نمایشگاه کتاب و برگزاری مسابقات فرهنگی را از جمله راهکارهای جذب کتابخوانی عنوان کرد.

متاجی از محدودیت سرویس دهی مجتمع های آموزشی به جهت استفاده از کتابخانه سخن گفت و پیشنهاد کرد که حضور کتابدار در مجتمع های آموزشی بلا مانع است و می توان از ظرفیت و پتانسیل مجتمع ها از این طریق استفاده کرد.

خانم دکتر پروین شریف مهم ترین مسئله در تامین کمبود اعتبار کتابخانه را  اشتراک مردم ساکن   شهر در  امر تامین بودجه دانست.وی افزود: امام جمعه بخش کجور از طریق تریبون نماز جمعه می توانند مردم را تشویق به همکاری و همیاری در زمینه ی فرهنگ کتابخوانی وحتی انجام کمک های مالی اگرچه اندک از سوی مردم بنمایند.ایشان همچنین  معتقد بود شهرداری نیز کماکان  باید سهم مسئولیت خویش را قبول کرده  و بخشهایی از کمبود اعتبار مالی کتابخانه را در قالب نیم درصد درآمدهای شهرداری بعهده بگیرند. 

مسئول کتابخانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه از راه اندازی طرح"کتاب من" خبر داد و افزود:چنانچه کتاب مورد نظر مراجعه کننده در کتابخانه موجود نباشد از طریق سامانه اینترنتی کتاب من اقدام به درخواست کتاب کرده و در اختیار افراد قرار می دهیم که تاکنون 124 عضو ثبت نام و405جلد کتاب درخواست شده که 271جلد کتاب خریداری و در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.          

   زینب خزایی تشکیل کارگروه تخصصی از بین اعضای فعال انجمن را  امری ضروری دانست و تلاش جهت بالا بردن سرانه مطالعه مفید را از جمله وظایف تک تک مسئولین شهر پول تلقی نمود.

خزایی اذعان داشت: وضعیت کتابخانه‌ عمومی پول کجور در جهت جذب اعضا نگران‌کننده است و خواستار تلاش مضاعف مسئولان فرهنگی از جمله اداره آموزش و پرورش کجور شد.

خزایی از اجرای برنامه های فرهنگی طرح اوقات فراغت کتابخانه عمومی سخن به میان آورد و افزود: امیدواریم با پر کردن شایسته اوقات فراغت نوجوانان وجوانان که جزء ماموریت فرهنگی ماست نگذاریم این اوقات به بطالت سپری شود.

خزایی وضعیت نابسامان فضای سبز کتابخانه را بسیار نابهنجار توصیف کرد و خواستار حمایت مالی از جانب بخشداری و شورای شهر و شهرداری و سایر متولیان امر شد.

از جمله مصوبات سومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی پول کجور:

مصوب شد از جانب شورای بخش کجور و شهرداری پول به جهت تعمیر و بهسازی حیاط کتابخانه سیمان و ماسه مورد نیاز تامین گردد.

مصوب شد هزینه های بنایی و کارگر و جدول بندی حیاط کتابخانه از جانب بخشداری تامین گردد.

آقای مختاری از منابع طبیعی بخش کجور تقبل کرد که تامین خاک جنگلی و کود جهت بازسازی محوطه کتابخانه را به عهده بگیرند.

جناب آقای بخشدار تعهد فرمودند که به جهت لوله کشی محوطه حیاط کتابخانه با لوله کش مربوطه صحبت و انجام آن را بر عهده بگیرند.

مهندس مجید خزایی به عنوان عضو فعال کتابخانه تعهد نمود مدیریت بازسازی حیاط  کتابخانه را بدون دریافت وجهی برعهده بگیرند.

خانم دکتر پروین شریف از خیرین بزرگوار شهر پول تقبل کردند که پس از اتمام کار و حاضر شدن محوطه مخارج گل کاری و چمن محوطه کتابخانه عمومی پول کجور را بپردازند.