سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

نحوه صحیح مطالعه

توصیه های زیر به شما کمک می کنند تا نحوه ی مطالعه کردن خود را مؤثرتر کنید و شما را یاری می دهند تا از خطراتی که ممکن است با مطالعه در ارتباط باشند،اجتناب کنید.البته غیر از فشار وارد بر چشم !    

 1. نگاه واقع بینانه ای به مطالعه داشته باشید.وقتی مطلبی را می خوانید،چقدر از آن را مثلاً دو هفته بعد ،واقعاً به خاطر می سپارید؟ 50% ؟ 10% ؟ 5% ؟ اگر با خودتان صادق باشید ،اعتراف خواهید کرد که "روخوانی محض" شیوه خیلی کارآمدی برای درس خواندن نیست.باید به هر طریقی که شده مطالعه به نحوی مؤثر انجام گیرد.

       2. مطالعات تکمیلی.... چقدر این کلمات هر چند وقت یکبار به گوش می رسند! آیا باید تصور کرد که شما برای انجام "مطالعات تکمیلی" ، به راه می افتید و تمام کتب و منابعی را که به شما توصیه شده اند،مطالعه می کنید؟ بنا به تعریف،مطالعات "تکمیلی" با مطالعات "درسی" تفاوت دارند.این نوع مطالعات یک تشریفات اضافی و غیر ضروری است.اگر شما تمام وقت خود را صرف انجام "مطالعات تکمیلی" کنید،از مطالب اصلی که برای شما منظور شده است،عقب خواهید ماند.این گونه مطالب اغلب در یادداشت ها یا در کتب و اوراق اصلی خودتان موجودند.

       3. پیش از آنکه از موضوع اصلی دور شوید،قسمت های واقعاً مربوط را پیدا کنید.مفیدترین بخش های بسیاری از کتب،فهرست و صفحات راهنما هستند.از این صفحات استفاده کنید تا متوجه شوید مربوط ترین قسمت های کتاب دقیقاً در کجای آن قرار دارند.

       4.قبل از شروع به مطالعه ،یک "دستور کار" تهیه کنید.مشخص کنید که از هر منبع چه چیزی را لازم دارید وبعضی از سئوالاتی را که به پاسخ آنها نیاز دارید،یادداشت کنید.سپس همان طور که ضمن خواندن به پاسخ سئوالات خود می رسید،پاسخ ها در ذهن شما "ثبت" می شوند.زیرا سئوالات از قبل در ذهن شما موجود بوده اند. بدون داشتن یک دستورکار،از بسیاری از اطلاعات ارزشمند به طور خیلی سرسری عبور خواهید کرد.

       5. اگر کتاب مال خودتان است،آن را "متعلق به خودتان" کنید. در آن یادداشت بنویسید وبا استفاده از ماژیک شبرنگ روی قسمت های مهم آن خط بکشید،تا یافتن مجدد آنها آسان شود.

       6. حین مطالعه ، سئوال استخراج کنید.هرگاه مطلب مهمی را یاد گرفتید، باآن سئوالی بسازید تا بعداً این امکان را داشته باشید که خودتان را با آن امتحان کنید.

       7. ضمن مطالعه ،خلاصه کنید.از چیزهایی که تصور می کنید واقعاً اهمیت دارند یادداشت بردارید.در کنار نکات خلاصه شده خود،شماره صفحه را بنویسید و چند روز بعد نگاهی به آن بیندازید و سعی کنید مقداری از محتویات کتاب را در ذهن خود بازسازی کنید.

       8. فهرست مطالعاتی خود را اولویت بندی کنید.موقعی می توانید دست به این کار بزنید که تا حدودی با کتب و منابع خود آشنا شده باشید.کتب و منابع خود را به گروههایی از قبیل"اساسی و مهم" ، "مفید برای بعضی چیزها" ، "فصل ... آن خیلی به درد می خورد،بقیه آن نادیده گرفته شود" و غیره تقسیم کنید.سپس اکثر اوقات خود را به کتاب هایی که از بازده یادگیری بالایی برخوردارند و کتاب های مربوط و مفید صرف کنید.

       9. بین روخوانی و تمام تکالیف مطالعاتی دیگری که در دستورکارتان قرار دارد،تناسب برقرار کنید.وقت زیادی را صرف روخوانی نکنید.به خاطر داشته باشید که آن مؤثرترین شیوه ی یادگیری نیست.

       10. مطالعه تفننی هم داشته باشید.اما این کار را پس از انجام مقداری از تکالیف و به عنوان پاداش به خود انجام دهید،نه به خاطر به تعویق انداختن انجام تکالیف واقعی!

زینب خزایی پول -مسئول کتابخانه عمومی پول کجور


حکایت اول : 
    در خبر است که روزی جبرئیل و میکائیل با هم مناظره میکردند .
    جبرئیل گفت : مرا شگفت آید که با این همه جفاکاری و بی حرمتی بندگان 
    از بهر چه ‍، خداوند بهشت را آفریده ؟!
    میکائیل گفت : مرا از آن شگفت آید که خداوند با آن همه فضل و کرم و رحمت
    که بر بندگان دارد ، چگونه دوزخ را آفریده؟!
    از طرف خداوند متعال خطاب آمد که : از میان هردوی شما ، آن را دوست تر
    دارم که به من گمان نیکوتر دارد . یعنی میکائیل ! که رحمت و حلم را بر نقمت
    ( انتقام ) و غضب برتری می دهد .
                                                                    کشف الاسرار - میبدی 
    حکایت دوم : 
   طبیب هارون الرشید ، مردی نصرانی بود به نام ((بختیشوع)).
    روزی بختیشوع به واقدی گفت : آیا در قرآن شما چیزی از علم طب هست ؟
    واقدی گفت : بلی ، حق تعالی تمام طب را در نیم آیه جمع فرموده و آن آیه ی
    کلوا واشربوا و لا تسرفوا
    گفت : از پیغمبر شما چیزی در این باب رسیده ؟
    گفت : بلی ، جمله ی طب را در چند کلمه جمع فرموده : معده خانه دردها و
    رنج هاست و پرهیز کردن سر همه ی دواها ، و هر نفس را آن قدر باید به آن
    داد که عادت کرده است .
    طبیب نصرانی گفت : کتاب شما و پیغمبر شما ، از طب فروگذار نکرده و برای 
    جالینوس چیزی نگذاشته است.

 

                                                         تفسیر مجمع البیان - شیخ طبرسی

زینب خزایی پول-مسئول کتابخانه عمومی پول کجور


بسمه تعال

کتاب انگلیسی برای برقراری ارتباط با گردشگران به قلم جوان شایسته چالوسی

کتاب تحت عنوان زبان انگلیسی برای ارتباط با گردشگران در نوبت اول با تیراژ دو هزار نسخه به زیور طبع آراسته شد.

نعیم نوربخش مولف جوان و جویای نام این کتاب در خور توجه با 23سال سن دست به ابتکار جالبی زده و با گرداوری و ترجمه بهترین متون جهت ارتباط با گردشگران این کتاب را علیرغم مشکلات زیاد به چاپ رسانده است که خوشبختانه به خاطر کیفیت و کمیت ان با استقبال فراوانی از سوی دوستداران گردشگری روبرو شده است . کتاب انگلیسی برای برقراری ارتباط با گردشگری در 174صفحه و با پیشگفتار و یادداشت فارسی ،انگلیسی و موضوع –زبان انگلیسی –مکالمه وجمله سازی فارسی برای راهنمایان جهانگردی مورد استفاده می باشد.

یقینا این کتاب وزین وجامع می تواند برای گردشگران و همچنین میزبانان توریست های خارجی از اهمیت بالایی برخوردار باشد تا به راحتی بتوانند نیازها و خواسته های خود را از همدیگر بخواهند .اما آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است دقت نظر ،شور و اشتیاق و علاقه مندی مولف جوان این کتاب می باشد.نعیم نوربخش جوان شایسته و لایق چالوسی که همانند سایر شهروندان این شهر هر ساله میزبان هزاران گردشگر و توریست خارجی می باشد توانسته با چاپ این کتاب ارزشمند کمک شایانی را به ارتقا ی فرهنگ منطقه نماید.

زینب خزایی پول-مسئول کتابخانه عمومی پول کجور


علم بهتر است یا ثروت؟

 جمعیت زیادی دور حضرت علی حلقه زده بودند. مرد وارد مسجد شد و در فرصتی مناسب پرسید: یا علی! سؤالی دارم. علم بهتر است یا ثروت؟ علی در پاسخ گفت: علم بهتر است؛ زیرا علم میراث انبیاست و مال و ثروت میراث قارون و فرعون و هامان و شداد.

مرد که پاسخ سؤال خود را گرفته بود، سکوت کرد. در همین هنگام مرد دیگری وارد مسجد شد و همان‌طور که ایستاده بود بلافاصله پرسید: اباالحسن! سؤالی دارم، می‌توانم بپرسم؟ امام در پاسخ آن مرد گفت: بپرس! مرد که آخر جمعیت ایستاده بود پرسید: علم بهتر است یا ثروت؟ علی فرمود: علم بهتر است؛ زیرا علم تو را حفظ می‌کند، ولی مال و ثروت را تو مجبوری حفظ کنی. نفر دوم که از پاسخ سؤالش قانع شده بود، همان‌‌جا که ایستاده بود نشست. در همین حال سومین نفر وارد شد، او نیز همان سؤال را تکرار کرد، و امام در پاسخش فرمود: علم بهتر است؛ زیرا برای شخص عالم دوستان بسیاری است، ولی برای ثروتمند دشمنان بسیار! هنوز سخن امام به پایان نرسیده بود که چهارمین نفر وارد مسجد شد. او در حالی که کنار دوستانش می‌نشست، عصای خود را جلو گذاشت و پرسید: یا علی! علم بهتر است یا ثروت؟ حضرت‌علی در پاسخ به آن مرد فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا اگر از مال انفاق کنی کم می‌شود؛ ولی اگر از علم انفاق کنی و آن را به دیگران بیاموزی بر آن افزوده می‌شود.

نوبت پنجمین نفر بود. او که مدتی قبل وارد مسجد شده بود و کنار ستون مسجد منتظر ایستاده بود، با تمام شدن سخن امام همان سؤال را تکرار کرد. حضرت‌ علی در پاسخ به او فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مردم شخص پولدار و ثروتمند را بخیل می‌دانند، ولی از عالم و دانشمند به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند. با ورود ششمین نفر سرها به عقب برگشت، مردم با تعجب او را نگاه ‌کردند. یکی از میان جمعیت گفت: حتماً این هم می‌خواهد بداند که علم بهتر است یا ثروت! کسانی که صدایش را شنیده بودند، پوزخندی زدند. مرد، آخر جمعیت کنار دوستانش نشست و با صدای بلندی شروع به سخن کرد: یا علی! علم بهتر است یا ثروت؟ امام نگاهی به جمعیت کرد و گفت: علم بهتر است؛ زیرا ممکن است مال را دزد ببرد، اما ترس و وحشتی از دستبرد به علم وجود ندارد. مرد ساکت شد. همهمه‌ای در میان مردم افتاد؛ چه خبر است امروز! چرا همه یک سؤال را می‌پرسند؟ نگاه متعجب مردم گاهی به حضرت‌ علی و گاهی به تازه‌واردها دوخته می‌شد. در همین هنگام هفتمین نفر که کمی پیش از تمام شدن سخنان حضرت ‌علی وارد مسجد شده بود و در میان جمعیت نشسته بود، پرسید: یا اباالحسن! علم بهتر است یا ثروت؟ امام دستش را به علامت سکوت بالا برد و فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مال به مرور زمان کهنه می‌شود، اما علم هرچه زمان بر آن بگذرد، پوسیده نخواهد شد. مرد آرام از جا برخاست و کنار دوستانش نشست؛ آن‌گاه آهسته رو به دوستانش کرد و گفت: بیهوده نبود که پیامبر فرمود: من شهر علم هستم و علی هم درِ آن! هرچه از او بپرسیم، جوابی در آستین دارد، بهتر است تا بیش از این مضحکة مردم نشده‌ایم، به دیگران بگوییم، نیایند! مردی که کنار دستش نشسته بود، گفت: از کجا معلوم! شاید این چندتای باقیمانده را نتواند پاسخ دهد، آن‌وقت در میان مردم رسوا می‌شود و ما به مقصود خود می‌رسیم! مردی که آن طرف‌تر نشسته بود، گفت: اگر پاسخ دهد چه؟ حتماً آن‌وقت این ما هستیم که رسوای مردم شده‌ایم! مرد با همان آرامش قلبی گفت: دوستان چه شده است، به این زودی جا زدید! مگر قرارمان یادتان رفته؟ ما باید خلاف گفته‌های پیامبر را به مردم ثابت کنیم.

در همین هنگام هشتمین نفر وارد شد و سؤال دوستانش را پرسید، که امام در پاسخش فرمود: علم بهتر است؛ برای اینکه مال و ثروت فقط هنگام مرگ با صاحبش می‌ماند، ولی علم، هم در این دنیا و هم پس از مرگ همراه انسان است.

سکوت، مجلس را فراگرفته بود، کسی چیزی نمی‌گفت. همه از پاسخ‌‌های امام شگفت‌زده شده بودند که نهمین نفر وارد مسجد شد و در میان بهت و حیرت مردم پرسید: یا علی! علم بهتر است یا ثروت؟ امام در حالی که تبسمی بر لب داشت، فرمود: علم بهتر است؛ زیرا مال و ثروت انسان را سنگدل می‌کند، اما علم موجب نورانی شدن قلب انسان می‌شود.

نگاه‌های متعجب و سرگردان مردم به در دوخته شده بود، انگار که انتظار دهمین نفر را می‌کشیدند. در همین حال مردی که دست کودکی در دستش بود، وارد مسجد شد. او در آخر مجلس نشست و مشتی خرما در دامن کودک ریخت و به روبه‌رو چشم دوخت. مردم که فکر نمی‌کردند دیگر کسی چیزی بپرسد، سرهایشان را برگرداندند، که در این هنگام مرد پرسید: یا اباالحسن! علم بهتر است یا ثروت؟ نگاه‌های متعجب مردم به عقب برگشت. با شنیدن صدای علی مردم به خود آمدند: علم بهتر است؛ زیرا ثروتمندان تکبر دارند، تا آنجا که گاه ادعای خدایی می‌کنند، اما صاحبان علم همواره فروتن و متواضع‌اند. فریاد هیاهو و شادی و تحسین مردم مجلس را پر کرده بود. سؤال کنندگان، آرام و بی‌صدا از میان جمعیت برخاستند. هنگامی‌که آنان مسجد را ترک می‌کردند، صدای امام را شنیدند که می‌گفت: اگر تمام مردم دنیا همین یک سؤال را از من می‌پرسیدند، به هر کدام پاسخ متفاوتی می‌دادم.

منبع

کشکول بحرانی، ج1، ص27. به نقل از امام علی‌بن‌ابی‌طالب، 142ص

زینب خزایی پول


                              بسمه تعالی

 صورتجلسه تشکیل چهارمین نشست یاوران کتاب در کتابخانه عمومی پول کجور

اهم مذاکرات و تصمیمات گرفته شده به شرح زیر می باشد:

الف ) خلاصه مذاکرات:

  همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) ،چهارمین نشست یاوران کتاب در روز دوشنبه مورخ 20/8/87 باحضور حاج آقا محمدی امام جماعت محل-جناب آقای نورمحمدی بخشدار منطقه-جناب آقای ساروی ریاست آموزش و پرورش منطقه –جناب آقا زالپولی ریاست شورای محل- جناب آقای مهندس مجید خزایی دهیارمحل وسرکار خانم نگار خزایی ریاست بسیج خواهران پول کجور و تنی چند از افراد فرهنگی روستا در سالن کتابخانه عمومی پول کجور برگزار شد.

 پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید،  آقای نورمحمدی بخشدار منطقه  ضمن تبریک این روز خجسته (ولادت امام رضا (ع)) به بیان فضایل آن حضرت پرداختند و عنوان کردند انسان با الگو قرار دادن پیشوایان دینی می توان به آینده ای روشن تر امیدوار باشد   ، سپس به اهمیت کتاب و مطالعه اشاره کردند و بیان داشتند : به قول رهبر عزیزمان، کتاب باید وارد زندگی بشر شود .ایشان همچنین با  موافقت مالی در خصوص هرچه باشکوهتر برگزار کردن برنامه های  هفته کتاب قول مساعد داداند و افزودند سرمایه گذاری درعلم بهترین فایده ها را دارد.

 در ادامه امام جماعت روستا نیز ضمن سخنانی راجع به فرهنگ کتابخوانی عنوان داشتند: کتاب غذای روح بشر است ،همچنان که به غذای جسممان توجه داریم به غذای روحمان نیز باید توجه کرد تا بهترین کتابها را یافته و آن را مطالعه کرد.

سپس مسئول کتابخانه عمومی پول کجور ضمن گرامی داشت هفته کتاب به فعالیت های کتابخانه اشاره داشتند و عنوان کردند که ان شاء الله با همکاری های بیشتر اعضای انجمن کتابخانه بر میزان  فعالیتهای فرهنگی کتابخانه افزوده گردد تا همین خود پیش زمینه ای برای پیشرفت محل و جامعه شود. سپس خانم خزایی ضمن ارائه ی برنامه های پیشنهادی کتابخانه در هفته کتاب، خواستار پیشنهادات  و نظرات دیگر افراد حاضر شدند .

در ادامه هرکدام از افراد شرکت کننده پیشنهادات خود را ارئه نمودند.

 ضمن آنکه در پایان نیز بروشور تهیه شده مربوط به هفته کتاب  نیز بین افراد حاضر پخش گردید.

ب) مصوبات :

1-مقرر گردید اداره آموزش و پرورش دانش آموزان و معلمان را جهت بازدید و عضویت در کتابخانه در هفته کتاب تشویق نمایند.

2-مقرر گردید با همکاری اداره آموزش و پرورش طرح ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب تحت عنوان "من یار مهربانم" در مدرسه ابتدایی و راهنمایی پول کجور برگزار گردد.

3- مقرر گردید با هماهنگی اداره آموزش و پرورش مسابقه کتابخوانی (خلاصه نویسی از برترین کتابی که خوانده شده ) در مدارس برگزار شود.

4- مقرر گردید  هزینه جوایز مسابقات و کتابخوانان برتر از طرف بخشداری منطقه و پایگاه بسیج خواهران پرداخت شود.

 5- مقرر گردید به مناسبت هفته کتاب ،ضمن هماهنگی با بخشداری تمامی دستگاههای مستقر در روستا هرکدام یک کتاب در حوزه تخصصی خود به کتابخانه اهداء نمایند.

 زینب خزایی پول -مسئول کتابخانه عمومی پول کجور


عمده فعالیت های کتابخانه عمومی پول کجور در ایام دهه فجر :

 1-تشکیل نمایشگاه کتاب با موضوع تازه های کتاب و  انقلاب و امام (ره) در کتابخانه

2-هماهنگی با آموزش و پرورش جهت بازدید دانش آموزان از کتابخانه و نمایشگاه در ایام دهه فجر با تعداد 232نفر

3- برگزاری مسابقه بزرگ محرم غزه در کتابخانه با تعداد 11نفر از اعضاء کتابخانه

4-تهیه فیلم مستند پنجاه سال پهلوی از سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نوشهر و هماهنگی با اداره آموزش و پرورش و پخش آن در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا پول کجور با تعداد افراد 100نفر  5-تهیه بروشور دهه فجر و پخش آن در ادارات مستقر در محل و به افراد مراجعه کننده به کتابخانه

6-حضور در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی واقع  در سالن جهاد کشاورزی پول کجور توضیح اینکه  در این نمایشگاه صنایع دستی افراد هنرمند روستا با کمک  مسئول کتابخانه جمع آوری و در این نمایشگاه با گزارش تصویری از فعالیتهای کتابخانه و معرفی کتابخانه و ..به نمایش گذاشته شد. 7- برگزاری مسابقه حضوری بین اعضاء فعال کتابخانه با شرکت 18نفر که 3نفر به عنوان برتر شناخته شدند.

8- آذین بندی کتابخانه و نصب پارچه و پوستر های مناسب این ایام در کتابخانه

9-شرکت اعضای کتابخانه در راهپیمایی 22 بهمن 10-عضوگیری رایگان0و صدور کارت عضویت 20نفر از متولدان 1357در دهه مبارک فجردر کتابخانه                                                                            زینب خزایی پول-مسئول کتابخانه عمومی پول کجور

<\/h2>

                  به نام خداوند جان وخرد       کزین برتر اندیشه بر نگذرد

 نخستین"همایش مطالعه و کتابخوانی با خانواده ها"در سالن ورزشی پول کجور با کمک ویاری خیرین ونهادهای دولتی مستقر در روستا برگزار شد.

 روز سه شنبه مورخ 4/4/87به مناسبت دهمین سال تاسیس کتابخانه عمومی پول کجور در سالروز ولادت حضرت فاطمه( س)وروز بزرگداشت مقام مادر ،اولین همایش مطالعه و کتابخوانی با خانواده ها با حضور سخنران جناب آقای رمضانعلی محسنی مدیر کل محترم امور کتابخانه های عمومی مازندران ،بخشدار محترم کجور جناب آقای نورمحمدی،شورای بخش پول کجور، ریاست جهاد کشاورزی چالوس وریاست آموزش و پرورش نوشهر و کجور و..وهمچنین با حضور اعضائ کتابخانه با خانواده هادر سالن ورزشی پول کجور برگزار شد.

 پس از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی بخشدار محترم کجور جناب آقای نورمحمدی ضمن عرض خیرمقدم به مدیر کل و مدعوین و میهمانان ،درباره ارزش زن و مقام مادر به ایراد سخن پرداختند .ایشان همچنین در باب اهمیت مطالعه فرمودند که فضای آموزش و پرورش با کتاب های درسی اش نمی تواند پاسخگوی نیاز جوانان باشد، جوان بایستی به کتابخانه روی آورد و در کنار درسش به تحقیق و پژوهش نیز بپردازد.

 پس از اجرای مولودی خوانی جناب آقای رمضانعلی محسنی مدیر کل محترم امور کتابخانه های عمومی مازندران ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت با سعادت ام ابیها و هم چنین ولادت امام خمینی(ره)و ضمن خیر مقدم گویی و تقدیر و تشکر از همه مسئولین شهری و محلی که در این همایش حاضر شدند به ایراد سخنانی درباره اهمیت توجه ی خانواده ها به رشد علمی و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه اشاره کردند و فرمودند که خانواده به عنوان یک جامعه کوچک باید عادت به مطالعه و کتابخوانی را از همان دوران کودکی در کودکان نهادینه کنند تا کودکان و فرزندان بتوانند در آینده با ذهن علمی به پیشرفت و ترقی جامعه ی خود کمک کنند.

 طبق فرمایشات ایشان کتابخانه محلی است که اندیشه های بزرگان را درخود جای داده است وما حافظ ونگهبان مرکزی هستیم که اندیشه های بزرگان را در اختیار دارد واین اندیشه ها را باید ترویج کرد وبه نسل های آینده انتقال داد.نقش خانواده ها در اجرای این امر مهم را نباید نادیده گرفت.

 ایشان برای عادت دادن فرزندان به مطالعه و خواندن مفید چند راهکار را برای خانواده ها بیان کردند.

از جمله :

1-فرزندان را تشویق به مطالعه کرده وبر این باور تاکید کنید که دانایی توانایی است.

2-والدین کتاب را در جمع خانواده و با صدای بلند بخوانند تا فرزاندان بسوی کتاب ومطالعه جذب شوند.

3-بنا به مناسبت های مختلف به فرزندان خود کتاب هدیه دهید .ما باید فرهنگ هدیه دادن کتاب را در بین جامعه جا بیندازیم.

4-کتابداران بعنوان مشاوران فرهنگی می توانند شما را درانتخاب و خرید کتاب مناسب یاری کنند.

5-هم خوب کتاب بخوانید وهم کتاب خوب بخوانید.وبا کتاب وکتابخانه انس داشته باشید.

6-همیشه کتاب،مجله،روزنامه ویا هر مطلب خواندنی دیگررا در برابر چشمان فرزندانتان بخوانید وگاهی از آنها بخواهید تاآنها برایتان بخوانند.

و......

ایشان درپایان سخنان خود به حمایت های مردمی ومسئولین محلی اشاره کردند وفرمودند کتابخانه ها به حمایت ومشارکت همه جانب? مردم نیاز دارند.کتابخانه مال شماست،هر چقدر آنرا تقویت کنید پشتوانه ای برای بهره گیری وپیشرفت علمی فرزندانتان در آینده خواهد بود.

سخن آخر این همایش معرفی واهدای جایزه به کتابخوانان برتر وآثار برگزید? نمایشگاه صنایع دستی وپذیرایی از مهمانان و تقدیر وتشکر از حضور آنان بود.

این همایش با بازدید مسئولین از کتابخانه پایان یافت.

همچنین همزمان با برگزاری این همایش ایستگاه عضویت رایگان نیز برای حاضرین در نظرگرفته شده بود که حدود 50 نفر عضو جدید جذب کتابخانه شدند. 

زینب خزایی مسئول- کتابخانه عمومی پول کجور


کتاب زندگی

زندگی شما مثل یک کتاب است . صفحه عنوان آن نام شماست . مقدمه آن معرفی شما به دنیاست . صفحات آن  گزار ش روزانه  تلاشها ، کوششها ، لذتها و یأسهای شما می باشد . هر روز از افکار و اعمال شما در زندگیتان ثبت می گردد . هر ساعت تاریخچه ای به وجود می آید که باید برای همیشه باقی بماند . روزی فرا می رسد که کلمه « پایان» باید روی کتاب شما نوشته شود . پس کاری کنید که در مورد کتابتان بگویند : تاریخچه ای است از هدف عالی ، خدمت بی دریغ و کارکرد بسیار خوب.     

 گرنویل کلیرز

 زینب خزایی پول -مسئول کتابخانه عمومی پول کجور


                                     بسمه تعالی

  همنشینی به از کتاب مخواه      که مصاحب بود گه و بیگاه

راحت افزای جان و مونس دل        هرچه خواهی تورا از او حاصل

 فعالیتهای کتابخانه عمومی پول کجور در ماه مبارک رمضان88

 1-برگزاری  یک دوره مسابقه مقاله نویسی با موضوعات انتخابی  در گروه های سنی مختلف بین اعضای کتابخانه با تعداد افراد شرکت کننده 35نفر که به 12نفر ازآثار برگزیده جوایزی   همراه با لوح تقدیردر روز عید فطر اهداء گردید. ضمن آنکه هزینه تهیه جوایز بر عهده بخشداری کجور بود.

2- تهیه بروشور ماه رمضان و توزیع آن  بین نمازگزاران

 3-مکاتبه با امام جماعت محل جهت همکاری با کتابخانه به منظور اشاعه فرهنگ کتابخوانی که با استقبال خوب مردم نمازگزار روبرو گردید .دراین خصوص با فراهم آوردن مطالب ،روایات و سخنان بزرگان راجع به کتاب و کتابخوانی و اهمیت مطالعه و عنوان کردن آنها توسط امام جماعت محل در شبهای ماه مبارک رمضان جهت آشنایی مردم به اهمیت مطالعه پرداخته شد.

 زینب خزایی پول –مسئول کتابخانه عمومی پول کجور


                                              بسمه تعالی

 برگزاری ششمین نشست" یاوران کتاب" در کتابخانه عمومی پول کجور :

 ششمین نشست" یاوران کتاب "در روز سه شنبه مورخ 27/5/88باحضور جناب آقای نورمحمدی بخشدار کجور، آقای نورالهی معاونت پژوهشی اداره آموزش و پرورش ،آقای مجید خزایی دهیار پول کجور ،آقای شهباز خزایی مسئول اداره بهداشت پول کجور، آقای محمود خزایی بازنشسته فرهنگی محل، خانم نگار خزایی مسئول بهزیستی ،خانم مهری خزایی معلم و فرهیخته محل و مسئول کتابخانه عمومی پول کجور خانم خزایی برگزار شد.

 پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید،بخشدار محترم کجورآقای نورمحمدی، ضمن خیرمقدم گویی به افرادحاضر در جلسه به فضیلت ماه های رجب ، شعبان و رمضان پرداختند و ازدرگاه خداوند برای همه خواستار سلامت تن جهت بهره برداری از توفیقات الهی شدند ، سپس به اهمیت مقوله ی فرهنگ کتابخوانی اشاره کردند و افزودند:امکانات  و فضا را ما جهت دسترسی آسان به اطلاعات آماده می کنیم و امیدواریم با حضور حداکثری افراد به کتابخانه شاهد رشد چشمگیر فرهنگ کتابخوانی در محل باشیم.

 سپس خانم خزایی  مسئول کتابخانه،ضمن بیان عملکرد کتابخانه در این چند ماه اخیر عنوان داشتنند: ترویج فرهنگ مطالعه به یک عزم ملی نیاز دارد هر قدر از این فرهنگ مهم حمایت شود موجبات ایجاد انگیزش و تقویت همه جانبه  فراهم می گردد.همچنین خانم خزایی در خصوص برنامه های میان مدت بهبود و توسعه کتابخانه های عمومی مصوب دیبرخانه هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور توضیحات مبسوطی به افراد حاضر ارائه نمودند. و خواستارهمکاری بیشتر اعضا انجمن ،جهت انجام مشارکت های مردمی در تمام برنامه های فرهنگی کتابخانه شدند .

 پس از ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات دیگر افراد ،این نشست  پایان یافت .ضمن آنکه ازطرف کتابخانه و بخشداری به دو نفر از کتابخوانان نمونه(خانم حوا خزایی-آقای محمود خزایی) جهت تشویق  آنان جوایز و لوح تقدیر اهداءشد.

درپایان نشست،افراد حاضر از نمایشگاه" تازه های کتاب" در کتابخانه نیز بازدید به عمل آوردند.

 مصوبات ششمین نشست یاوران کتاب:

*مقررگردید باهمکاری بخشداری زمینه ای فراهم گردد تا روستای های همجوار منطقه کجور نیز از خدمات و منابع کتابخانه استفاده کنند.

 *مقرر گردید به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقه مقاله نویسی بین گروه های سنی مختف برگزار گردد.

 *مقرر گردید نامه ای توسط بخشدار محترم به روسای ادارات مستقر در محل نوشته ،تا کارمندان ادارات ملزم به عضویت کتابخانه و استفاده از خدمات کتابخانه گردند.

 زینب خزایی پول –مسئول کتابخانه عمومی پول کجور