سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

              جملات کوتاه راجع به اهمیت کتاب و مطالعه:

 کتاب نردبان مطمئنی است که انسان را به قلل شامخ کمال و جبروت فضایل می رساند."محمد رضا حکیمی"

انسان در کتاب از چیز هایی باخبر می شود که دیدن آنها امکان پذیر نیست زیرا ،عین آن فرهنگ ها قرن ها و سالها با ما فاصله دارند ."سیدنی جی.هریس"

 کتاب یعنی زندگی و روح ادوار گذشته      "تامس کارلایل"

 حکمت گمشده مومنان است،حکمت رافراگیرهرچند ازمنافقان باشد."حضرت علی"

 کسی که با کتاب زندگی میکند،همیشه زنده است."امرسون"

 کتاب به تفاهم بین المللی وهمکاری های صلح آمیزخدمت میکند.

 اگر میدانستید که درنتیجهء تحصیل علم به چه سعادت هایی می رسید،به دنبال آن می رفتید،ولو اینکه خون شما دراین راه ریخته شودیا مستلزم این باشد که به دریاها وارد شویدواقیانوس هارا بپیمایید.

 اهمیت کتاب در آیینه ی رهنمودهای مقام معظم رهبری:

 کتاب همچون خورشید ،فضای زندگی ما را روشن می کند و به همگان نور و شور و گرمای زندگی می بخشد. کتاب مثل باران بر سرزمین دلهای یاران می بارد و گل و میوه ی اندیشه ها و کردارها را رونق و زیبایی و طراوت می دهد . کتاب نقشی به مانند پرندگان به آدمی ارزانی می دارد و او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می سازد .

 برای یک ملت خسارتی بزرگ است که افراد آن با کتاب سروکار نداشته باشند و برای یک فرد توفیق عظیمی است که با کتاب مانوس و همواره در حال بهره گیری از آن -یعنی آموختن چیزهای تازه –باشد.

 کتاب دروازه ای به سوی جهان گسترد ه ی دانش و معرفت است و کتاب خوب یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است .کسی که با این دنیا زیبا و زندگی بخش یعنی دنیا کتاب ارتباط ندارد بی شک از مهمترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است.

 در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه ی بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.

 زینب خزایی پول –مسئول کتابخانه عمومی پول کجور