سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

   برگزاری آزمون استخدامی نهاد با توجه به منابع موجود انجام خواهد شد

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در خصوص برگزاری آزمون استخدامی نهاد گفت: گزارشات حاکی از آن است که متاسفانه در بخش هایی از نهاد، در ستاد تهران و نیز در سطح استان ها، تراکم نیرو و در بخش هایی کمبود نیرو وجود دارد. قبل از برگزاری آزمون و جذب نیروی جدید لازم است بررسی هایی انجام شود، سپس چنانچه کمبود نیرو همچنان مشهود بود، برگزاری آزمون با توجه به منابع موجود انجام خواهد شد.

  مهندس محمد حسین ملک احمدی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی بازدید از غرفه لیزنا در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در پاسخ به سؤال خبرنگار لیزنا مبنی بر علت عدم برگزاری آزمون استخدامی نهاد، بیان کرد: بنده شخصا هنوز بررسی دقیقی روی این موضوع نداشته ام که نیازهای پرسنلی را بررسی و با توجه به نیاز آزمون برگزار کنیم. طبیعتا زمانی که من آمدم خیلی امکان برگزاری آزمون نبود.

 وی با اشاره به مشغله های موجود در اواخر سال گذشته، که مانع از بررسی نیازهای پرسنلی شد، بر لزوم ساماندهی نیروها تأکید کرد و گفت: گزارشات حاکی از آن است که متاسفانه در بخش هایی از نهاد، در ستاد تهران و نیز در سطح استان ها، تراکم نیرو و در بخش هایی کمبود نیرو وجود دارد. قبل از برگزاری آزمون و جذب نیروی جدید لازم است بررسی هایی انجام شود، سپس چنانچه کمبود نیرو همچنان مشهود بود، برگزاری آزمون با توجه به منابع موجود انجام خواهد شد.

 دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، پیرامون ادامه فعالیت ها و خدمات ارائه شده در دوره مدیریتی اسبق نهاد، تصریح کرد: من در صحبت های روزهای اول حضورم در نهاد توقف چند طرح، و نه تعطیلی آنها را، اعلام کردم. طرح کتاب من، ایستگاه مطالعه ، و نیز خرید منابع توسط نهاد متوقف شد. بدیهی است که کتابخانه ها نمی توانند خرید منابع را تعطیل کنند، اما به دلیل بدهی هایی که به ناشرین داشتیم، و نیز حجم عظیم کتب موجود در انبار کتاب که قبل از حضور من سفارش داده شده بود، این روند متوقف شد.

 وی ادامه داد: بر این اساس، بازنگری، ارزیابی و بررسی نقاط قوت و ضعف بعضی از فعالیت ها و یا پروژه ها مثل کتاب من، ایستگاه مطالعه، برگزاری مسابقات فرهنگی، از برنامه های ماست و تصمیم گیری به آینده موکول خواهد شد.

 ملک احمدی تصریح کرد: در نزدیک به 3 ماهی که از حضورم در نهاد می گذرد، امکان ارزیابی وجود نداشت. چراکه تغییرات مدیریتی تازه انجام شد و مدیران جدید، فعالیت های خود را به تازگی آغاز نموده اند. با حضور این دوستان، ما ارزیابی ها را انجام خواهیم داد و در صورت لزوم اصلاحات لازم را اعمال خواهیم کرد.

 وی پرداختن به بحث کتابخانه های مجازی را به عنوان خدمات جدیدی که نهاد روی آن تمرکز خواهد کرد، معرفی کرد و گفت: به منظور تحقق این امر ضمن اینکه کار را در داخل مجموعه خودمان با بخش فناوری اطلاعات برای فراهم کردن زیرساخت های لازم، نرم افزار های مورد نیاز و ... دنبال خواهیم کرد، اولین جلسه را نیز با شورای عالی فضای مجازی داشتیم.

 ملک احمدی ادامه داد: در بخش دیگری از کار مذاکراتی با ناشرین آغاز نموده ایم، و به عقیده من شاید مهم ترین بخش کار ما در رابطه با کتابخانه مجازی، ارتباط مناسب و منطقی با ناشرین است تا بتوانیم از تولیدات آنها در فضای مجازی استفاده کنیم.

 منبع : لیزنا